Care e situatia financiara a Volkswagen: Va fi nevoita sa-si vanda divizia de camioane?
Volkswagen nu este presat sa-si vanda divizia de camioane pentru a obtine numerar, pe fondul scandalului emisiilor care implica costuri de miliarde de euro pentru grupul german, a sustinut Andreas Renschler, membru al conducerii VW.
Grupul german are diverse afaceri cu camioane, care includ compania germana MAN si cea suedeza Scania, precum si propriul brand de vehicule comerciale usoare. Analistii se asteapta ca unele active ale subsidiarei MAN, in valoare de aproximativ 4-5 miliarde de euro, sa fie vandute.
In pofida tuturor problemelor, rezultatele operationale ale grupului Volkswagen sunt bune. “Nu va exista o vanzare rapida a activelor companiei”, a declarat Renschler, care este si seful diviziei de camioane a VW, intr-un interviu acordat duminica publicatiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS), transmite Reuters.
Volkswagen opreste productia la doua fabrici din Germania
Anul trecut, grupul VW l-a angajat pe fostul sef al diviziei de camioane a Daimler, Andreas Renschler, pentru a restructura operatiunile legate de vehiculele comerciale – marcile MAN, Scania si VW – pentru a concura mai bine cu liderii din industrie, Daimler si Volvo.
Intrebat daca noua structura ar putea implica listarea la bursa a diviziei de camioane a VW, Renschler a raspuns: “Totul este posibil dar numai daca daca va avea un rol strategic pentru companie”.
Oficialul a adaugat ca situatia din America de Sud, in special din Brazilia, este “extrem de dificila” dar VW isi va mentine productia in acest stat si va astepta redresarea economiei.
Piata din Rusia pare ca a depasit cea mai dificila perioada, in timp ce piata americana ar urma sa inregistreze un declin usor iar Africa arata semne promitatoare.
“Si apoi avem sperante din Iran”, a afirmat Renschler.
Scandalul Volkswagen: Soferii din Europa, discriminati? Nu primesc compensatii
Recent, directorul general al Volkswagen AG, Matthias Mueller, si-a exprimat angajamentul de a pastra cele 12 branduri ale grupului german, sugerand ca producatorul auto are mijloacele financiare pentru a depasi scandalul emisiilor fara a vinde active.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.