Emoticoanele (sau emoji) sunt foarte folosite în comunicarea informală, dat fiind faptul că exprimă o serie de emoții, cum ar fi bucuria, furia și teama. O bună parte din utilizatorii de internet dau mai multă atenție emoji-urilor în timpul chat-urilor informale decât cuvintelor. Dar, au emoticoanele loc în comunicarea formală din mediul de afaceri?
Aceste imagini digitale pe care oamenii le transmit reciproc prin text, reflectă natura schimbătoare a comunicării, atât pentru indivizi, cât și pentru afaceri, scrie . Gândiți-vă: am trecut de la telefon la e-mail; apoi, de la e-mail la mesajele text; acum, mergem de la limbajul actual la imagini.
Unele studii afirmă că introducerea ocazională a unui zâmbet emoji face întregul procesul de comunicare mult mai ușor pentru clienții plini de plângeri și îi ajută să aibă mai multă încredere în reprezentantul afacerii, precizează publicația dedicată micilor afaceri .
92% din consumatorii online folosesc emoji, în timp ce 30% dintre persoanele care aparțin generației millennials folosesc acest tip de comunicare zilnic, scrie .
De ce ți-ar păsa? Fenomenul emoji are implicații reale pentru afaceri. Cu millennials care posedă o bună parte din puterea de cumpărare, atragerea acestor clienți este acum mai importantă ca niciodată.
Dacă dorești să îi atragi, va trebui să vorbești limba lor – din care emoticoanele sunt o parte importantă. Dar, cu peste 1800 de simboluri emoji existente pe platformele actuale, sarcina este mai ușor de zis decât de făcut.
Iată câteva exemple de utilizare a emoticoanelor în mediul de afaceri:
Mărcile care folosesc emoji în subiectul e-mailurilor lor au o rata de deschidere a acestora cu 56% mai mare decat brandurile care nu fac acest lucru, notează Forbes. Emoticoanele ies în evidență într-o agendă aglomerată, sunt convingătoare și captivante. În plus, pot transmite emoții și pot economisi spațiu în textul care precizează subiectul e-mailului, ajutându-vă să vă încadrați în 49 de caractere sau mai puțin pentru a crește rata de clik (click-through) cu 75%. Asigurați-vă că emoticoanele pe care le utilizați sunt relevante pentru subiect.
Creează o “chemare la acțiune” folosind emoji
Acum câțiva ani, Domino’s Pizza a dat clienților americani posibilitatea de a plasa o comandă prin trimiterea unui emoticon în formă de pizza, campanie care a devenit virală.