Qualcomm a anunțat acum câteva zile că va lansa un nou design de referință pentru căștile Snapdragon 845 VR. Căștile folosesc arhitectura cu nume similar, Snapdragon 845, pe care compania a anunțat-o luna trecută, care poate fi folosită atât pentru VR cât și pentru AR.
Căștile Snapdragon 845 sunt capabile de afișarea a două ecrane cu o rezoluție de 1024 x 1152 fiecare, cu o rată de refresh de 120 de cadre pe secundă, care este sub media ofertei de pe piață. Căștile HTC Vive Pro, spre exemplu, oferă o rezoluție de 1400 x 1600 pentru fiecare ochi.
Cu toate acestea, cei de la Qualcomm spun că au încorporat randare foveică în dispozitivul lor, care reprezintă o tehnologie de urmărire a ochilor pentru a ști mereu unde este focalizat ochiul utilizatorului și reduce rezoluția zonelor vizuale periferice. Efectul este că zonele focusate pot fi randate la rezoluții mai ridicate, îmbunătățind performanța și economisind energie.
Căștile au patru camere video, două care sunt îndreptate spre interior pentru a putea urmări mișcările ochiului, iar alte două care sunt îndreptate spre exterior. Tehnologia de urmărire a ochilor este încă destul de rar în alte căști de pe piață, care câteodată aleg să “blureze” marginile ecranelor pentru a economisi energie, în loc să își dea seama exact pe ce s-au focalizat ochii utilizatorului. În timp ce o parte din specificațiile căștilor au fost dezvăluite recent, se știu deja majoritatea detaliilor pentru noua platformă, care va utiliza șase grade de libertate la nivelul întregii camere, sisteme de urmărire a mișcării capului, cu localizare simultană și cartografiere.
Snapdragon 845 este construit pe baza predecesorului, care foloseau platformele mai vechi, 835 și 820. Căștile 845 VR se presupune că vor avea performanțe grafice mai bune cu 30% concomitent cu o eficiență energetică sporită cu 30%, comparativ cu generația precedentă.
https://www.theverge.com/2018/2/21/17029858/qualcomm-snapdragon-845-vr-headset-foveated-rendering-6dof-slam