Criticii mașinilor electrice au spus că tot mai multe astfel de automobile pe șosele vor pune o presiune enormă pe o rețea electrică ce are deja probleme, cauzând pagube ireparable. Acum un studiu publicat recent de o organizație nonprofit din California sugerează că astfel de afirmații sunt false.
Next 10, organizație nonprofit din San Francisco, a publicat recent rapoarte care arată că planul guvernatorului Jerry Brown de a majora numărul vehiculelor electrificate de peste 13 ori nu va pune o presiune atât de mare asupra rețelelor electrice ale statului, cum se tem anumiți critici. Există deja un număr de 369.000 de vehicule electrice pe drumuri, potrivit grupului, iar Brown spune că statul ar trebui să seteze un obiectiv pentru 5 milioane de vehicule plug-in (PEV) până în anul 2030.
Grupul estimează că 3,9 milioane de PEV vor adăuga un consum de 15.500 de GWh, ceea ce reprezintă circa 5% din nevoia actuală de energie a statului american. Spre exemplu, un Chevrolet Bolt EV care rulează 80 de kilometri pe zi folosește mai puțină energie decât un aparat de aer condiționat care este folosit pentru a răcori o casă cu trei dormitoare timp de 3 ore, se arată în raport.
Pentru a face față presiunii tot mai mari puse de PEV-uri, grupul spune că, California va avea nevoie de o actualizare și o administrare mai bună a stațiilor de încărcare dar a spus că beneficiile unui sistem curat de transport depășesc cu mult costurile. Aceste măsurile vor include reduceri substanțiale pentru încărcarea în afara orelor de vârf și programe inteligente de încărcare, chiar dacă autorii recunosc că vor exista provocări pentru implementarea acestora.