Concernul de desene animate Disney se scaldă în succesul Star Wars. Saga războiului interstelar umple buzunarele companiei și crește valoarea brandului. Pe burse însă predomină scepticismul înaintea prezentării cifrelor trimestriale.
Succesul noului film din seria Star Wars aduce bani frumoși pentru gigantul din domeniul entertainment, Disney. Veniturile aduse de ultima peliculă ar fi depășit în acest weekend pragul de două miliarde de dolari.
Deja este binecunoscut faptul că epopeea Science-Fiction este un proiect de succes, care face ca încă o dată concernul american să strălucească. Săptămâna trecută a sosit un studiu al casei de analiză de la Londra, Brand Finance, care spune că Disney este printre cele mai puternice branduri din lume la ora actuală, în principal datorită lansării ultimului film Star Wars.
Analiza estimează doar valoarea de piață a Star Wars la zece miliarde de dolari. Astfel că s-au meritat din plin cele patru miliarde de dolari pe care concernul le-a plătit în 2012 creatorului seriei, George Lucas, pentru imperiul său.
Al șaptelea episod din seria Star Wars sparge orice record: primul miliard de dolari l-a adunat după doar doisprezece zile de la lansare, mai rapid decât orice alt film de până acum. Iar cu cele aproape două miliarde de dolari, blockbuster-ul se apropie cu pași repezi de cele mai de succes filme de până acum de la Hollywood și anume Avatar (2,8 miliarde de dolari, lansat în anul 2009) sau Titanic (2,2 miliarde de dolari, lansat în 1997).
Iar pentru compania Disney pe lângă banii de la casele de bilete mai vin venituri importante din articolele promoționale pentru fani. Compania a încasat de la lansarea filmului câteva sute de milioane de dolari doar din comercializarea produselor Star Wars.