Dacă îl întrebăm pe Keanu Snyder în vârstă de 13 ani ce vrea de ziua lui, el nu va vorbi despre pistoale cu apă sau jocuri pe PlayStation. El vă va spune despre realitate augmentată. Poate un nou joc shooter care îți permite să paralizezi ținte digitale de prin casă, sau o experiență care te face să te simți ca și cum ai călători prin sistemul solar ca un explorator galactic.
Cu câțiva ani în urmă Snyder era mai dedicat jocurilor pe Xbox, precum NHL, care îți permite să te dai cu skateboard-ul în jurul unui stadion virtual, precum un atlet all-star. Atunci el a auzit despre realitate augmentată, unde în loc să privești cum avatarul tău se mișcă pe ecran, poți deveni chiar acel avatar și să recreezi lumea din jurul tău. Arată foarte bine, spune el. Și vrea să fie primul care să încerce așa ceva.
Acum Snyder lucrează ca un ambasador AR pentru grupul lui de prieteni. Câteodată, când prietenii vin în vizită, ei văd ochelarii Merge AR/VR ai lui Snyder, pe care îi lasă în dormitor pe noptieră. El va deschide telefonul, le va arăta cum funcționează și îi va lăsa și pe ceilalți să încerce. De fiecare dată ochii lor se fac mari de mirare, spune acesta. Apoi întreabă inevitabil de unde pot cumpăra așa ceva.
Multe companii văd reacția, acest factor imediat de “wow” – ca o dovadă că realitatea augmentată este viitorul gaming-ului. Este ceea ce producătorii de jucării cu tradiție precum Disney sau Lego încearcă să păstreze relevant la brandul lor. Este ceea ce Toys R Us speră că va ține magazinele deschise multă vreme de acum încolo. La Toy Fair, un târg numai cu jucării care a avut loc recent în New York City, este ceea ce mulți producători de jucării speră că va face ca produsele lor să fie relevante în 2018 și chiar mai târziu. Indiferent că este vorba despre jucării de pluș, jocuri de societate sau science-fiction, realitatea augmentată promite să facă jucăriile de anul trecut să se simtă ca noi. Tot ce avem nevoie este smartphone-ul pe care îl avem în buzunar zi de zi, oră de oră.
https://www.wired.com/story/ar-toys-the-future-of-play/