Red Bull participă de ceva vreme cu succes din postura de sponsor la evenimente sportive precum meciuri de fotbal, Formula 1 sau sporturi extreme. Dar și afacerile merg mai bine ca niciodată. Pentru anul 2015 este așteptat cel mai bun rezultat din istoria companiei.
Producătorul de băuturi energizante Red Bull vede cum și cifrele vânzărilor prind aripi. Compania austriacă a câștigat anul trecut 501 milioane de euro după tragerea liniei, deci cu 35% mai mult decât anul precedent, raportează revista economică “Trend”. Vânzările în domeniul băuturilor s-au majorat cu 20% până la 3,2 miliarde de euro, numărul dozelor vândute a crescut cu 6,1% la 5,96 miliarde.
Red Bull este comercializat în 169 de țări, iar cifrele vânzărilor au crescut foarte puternic în anumite țări: în Turcia cu 25%, în Africa de Sud și Arabia Saudită cu 19%, în India și Polonia cu 18%. Chiar și în Germania Red Bull a vândut anul trecut cu 16% mai multe doze.
Revista de știri “Profil” raportează în ediția sa de luni că Red Bull nu are nici un fel de datorii bancare. Pasivele se ridicau la un volum de 144,8 milioane de euro la data de 31 decembrie 2015, iar cota de capital propriu la 81%.
Precum în anii precedenți acționarii vor împărți doar jumătate din profit, restul se va raporta în conturi noi și va rămâne în cadrul companiei. Compania este controlată în proporție de 49% de fondatorul și singurul administrator, Dietrich Mateschitz, iar 51% este controlat de partenerii tailandezi Chaleo și Chalerm Yoovidhya.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Red-Bull-fliegt-zum-Rekordgewinn-article18664511.html