Lanțul suedez de articole de modă, Hennes & Mauritz, a câștigat în trimestrul patru al anului 2015 semnificativ mai puțin datorită vremii calde din Europa și a dolarului american puternic. Cu toate acestea, H&M se apropie curând de 4000 de filiale la nivel mondial.
Lanțul suedez de articole de modă, H&M, va fi în curând prezent în 4000 de filiale peste tot în lume. Până pe data de 30 noiembrie erau fix 3924, după cum a anunțat H&M la prezentarea bilanțului anual. În acest an lanțul vrea să deschidă pentru prima dată magazine în Noua Zeelandă, în Cipru sau în Puerto Rico. Pe lângă acestea, vor mai fi deschise magazine în țări în care marca H&M este deja prezentă.
Banii pentru exindere sunt deja aici: H&M a obținut în anul său fiscal încheiat la sfârșitul lunii noiembrie un profit net de 20,9 miliarde de coroane (2,26 miliarde de euro), ceea ce reprezintă o creștere de patru procente față de anul precedent. Iar asta în ciuda faptului că profitul din ultimul trimestru s-a redus în ultimul trimestru cu unsprezece procente la 5,53 miliarde de coroane, iar datorită vremii plăcute din Europa s-a înregistrat și un declin în cazul vânzărilor totale. Acționarii au reacționat prin vânzări ale acțiunilor la prezentarea cifrelor trimestriale. Acțiunile au scăzut la Stockholm la nivelul de 284,70 coroane pe bucată.
Pe întregul an vânzările au crescut cu peste o cincime la un total de aproximativ 22,7 miliarde de euro. H&M a angajat în decurs de un an 16.000 de noi angajați, potrivit proprilor date. În total pentru acest lanț lucrează peste 148.000 de oameni.
H&M cumpără mare parte din articolele sale de îmbrăcăminte din Asia, iar contractele sunt încheiate în dolari. Însă vânzările sunt înregistrate de H&M în special în Europa.