Reducerea greutății nu mai are sens la automobile electrice

 

Multă vreme o structură ușoară a fost considerat panaceu pentru eficiența mașinilor electrice. Cu toate acestea, testele au arătat că acest lucru nu mai este valabil. În mod ironic, mașinile electrice ar putea să renunțe acum la dieta pe care au urmat-o atâta vreme.

Carbon, Aluminiu, Magneziu. Nici o mașină care se situează deasupra clasei compacte nu mai vine azi fără aceste materiale scumpe care să îi reducă greutatea. Dar tendința către minimizarea masei a ajuns la un punct de maxim. Pe viitor greutatea automobilelor electrice va mai juca doar un rol nesemnificativ. Pentru că în cazul mașinilor electrice s-a ajuns în prezent ca câteva kilograme în plus să nu mai facă diferența.

Chiar și cu un balast abundent de 300 de kilograme o mașină electrică se deplasează cu ușurință, a relevat un studiu realizat de Centrul de Cercetare Automobilistică (CAR) din cadrul Universității Duisburg-Essen. Oamenii de știință au comparat consumul de energie al unui Tesla fără greutate suplimentară, precum și cu 100, 200 și 300 de kilograme la bord. În timpul călătoriei cu mașina goală, consumul a fost de 17,7 kWh pe 100 de km parcurși. Cu 300 de kilograme în plus, acesta a crescut abia la 17,87 kWh – o diferență de 0,6%.

Fenomenul nu a fost observat doar în sedanul Tesla Model S care reprezintă un automobil destul de greu, ci și într-unul mai compact precum BMW i3. Diferența dintre consumul automobilului gol și consumul cu balast de 300 de kg a fost de 4,4%, transformat în litri de benzină diferența este de 0,3L. În cazul unui automobil alimentat cu combustibili convenționali consumul suplimentar la aceeași încărcătură ar fi probabil de trei ori mai mare.

Motivul pentru consumul relativ stabil în cazul unei încărcături mai mari este precizat de cei de la CAR ca fiind modul de implementare a motorului electric. În cazul autovehiculelor convenționale este necesar un consum substanțial de energie pentru a muta din loc orice kilogram suplimentar, dar în cazul motoarelor electrice, o bună parte din energia consumată este recâștigată în momentul frânării.

https://www.n-tv.de/auto/Macht-Leichtbau-bei-E-Autos-keinen-Sinn-article20284912.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =