Renault va investi în vehicule electrice și vrea să ajungă la venituri de peste 70 de miliarde de euro până în 2022

Renault a revizuit în creștere țintele de profit și de vânzări pe termen mediu, ca parte a planului “Drive The Future”, menit să protejeze poziția de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez și să facă față concurenței din partea rivalilor, în cazul mașinilor fără șofer, transmit Bloomberg și Reuters.

Renault a anunțat, vineri, că vrea să înregistreze o creștere a vânzărilor de 44% până în 2022, beneficiind de recentele investiții în Iran, India, dar și de redresarea pieței auto în Rusia. Compania va lansa opt modele de vehicule sută la sută electrice și 12 modele electrificate, în următorii șase ani.

Livrările Renault ar urma să ajungă la cinci milioane de vehicule, în 2022, de la 3,47 cinci milioane de unități anul trecut, iar marja de profit ar urma să ajungă la 7%. în timp ce veniturile să depășească 70 de miliarde de euro (82 miliarde de dolari). Compania va extinde gama de produse, inclusiv vehicule comerciale ușoare (LCV) și vehicule electrice cu emisii zero.

Compania franceză s-a angajat să investească în următorii șase ani aproximativ 18 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare și să adopte măsuri de eficientizare a costurilor, în valoare de 4,2 miliarde de euro.

Cu 5,27 milioane de autoturisme și utilitare vândute în prima jumătate a acestui an, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi este, în prezent, cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen și Toyota.

Conform planului “Alliance 2022” anunțat în 15 septembrie de către președintele director general al alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, vânzările globale combinate ale celor trei producători auto ar urma să ajungă la un total de 14 milioane de unități în 2022, în creștere cu 40% comparativ cu 2016, în timp ce veniturile ar urma să se majoreze cu o treime, până la 240 de miliarde de dolari.

Pentru a putea atinge aceste ținte, principala strategie pentru cele trei companii ale alianței va fi utilizarea unor platforme comune. Carlos Ghosn a subliniat că alianța își va dubla, de la cinci la 10 miliarde de euro pe an în 2022, economiile realizate de pe urma unei colaborări mai strânse între Renault, Nissan și Mitsubishi. Pe măsură ce mai multe modele vor fi lansate pe noile platforme utilizate de Renault, Nissan, Mitsubishi și alte mărci, arhitecturile comune vor reprezenta 70% din vânzări în 2022 și motoarele comune vor fi instalate în 75% din vehiculele alianței.

De asemenea, până în 2022, alianța Renault-Nissan va lansa 12 noi modele de vehicule electrice, în încercarea de a-și păstra avansul pe care îl deține în prezent grație modelelor Nissan Leaf și Renault Zoe, pe măsură ce mai mulți competitori intră și ei pe segmentul autovehiculelor electrice.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 × = 30