Retailul online va exploda cu ajutorul aplicatiilor pentru probare virtuala

true-fit

Retailul online va lua un nou avant cu ajutorul aplicatiilor pentru probare virtuala

Tehnologia ar putea rezolva, in sfarsit, problema cumparaturilor online de articole de imbracaminte – imposibilitatea de a fi probate. Cu ajutorul informatiilor extrase de pe Internet si a diferitelor procese de scanare, clientii pot cumpara haine care sa li se potriveasca, economisind timp si bani, deoarece nu vor trebui sa comande mai multe marimi, iar pe cele nepotrivite sa le returneze.

Pentru utilizarea multor dintre aceste noi sisteme, cumparatorii nu vor trebui sa plateasca. Acestea sunt folosite mai multe pentru a recomanda dimensiunile mai exacte si un stil mai potrivit cand utilizatorul incearca sa aleaga ceva, conform Reuters.

Avand in vedere ca o femeie are in dulap, in medie, imbracaminte pe care nu o poarta in valoare de 550 dolari, potrivit unui sondaj recent al VoucherCloud.net, cumparatorii ar putea folosi micul ajutor tech, pentru a cumpara articole care sa le placa si sa le poarte.

Ce solutii pot ajuta la cumparaturi

Un astfel de sistem de probat haine este produs de FaceCake. Numit Swivel HD, foloseste Kinect de la Microsoft pentru a proiecta hainele pe utilizator, aratand ca si cand acestia s-ar uita in oglinda. Probarea hainelor este foarte apropiata de realitate.

“Nu trebuie sa spui nimic”, a precizat Linda Smith, directorul executiv al FaceCake.

Cand tehnologia a fost prezentata la fetivalul de cumparaturi din Dubai, in decembrie, clientii au probat, in medie, cate 26 de produse – de cinci ori mai multe decat daca le-ar fi probat intr-o cabina, conform celor de la FaceCake.

 

Sistemul aduce diferite avantaje. In primul rand, cumparatorii pot avea o privire de ansamblu a produselor, putand sa-si dea seama cum arata purtand aceste haine. O alta functie permite utilizatorilor sa posteze fotografii cu hainele probate pe retelele de social media, putand obtine si parerea prietenilor inainte sa le cumpere.

Alte instrumente bazate pe software au nevoie de mai multe informatii de la utilizatori, insa si acestea pot avea succes.

True Fit, aplicatie pentru retaileri, colaboreaza cu peste 1.000 de marci, cum ar fi Michael Kors si Sean John. Utilizatorii isi pot crea profilul in mai putin de 60 de secunde, fiind necesare informatii despre inaltime, greutate, tipul corpului si masurile hainelor favorite, nu masurile traditionale.

Apoi, tehnologia analizeaza o multime de date pentru a face o recomandare; cu cat o persoana foloseste mai mult True Fit, cu atat mai mult invata aplicatia despre ea.

Masurile inca sunt folosite de unele tehnologii

Alte tehnologii folosesc masurile. Pe site-ul Me-Ality, utilizatorul poate introduce masurile pentru a primi recomandari.

Compania Left Shoe poate face, in sfarsit, Brannock Device – acea placa de metal dupa care este stabilita masura incaltamintei inca din 1927 – o amintire. La magazinul sau din West Hollywood, clientul sta pe o platforma, iar o camera cu rezolutie foarte mare se roteste in jurul fiecarui picior, facand un total de 300 de fotografii in 40 de secunde.

Acest tip de masurare nu poate fi facut prin web, insa Patrick Mayworm, co-proprietarul Left Shoe, spune ca va fi lansat, curand, un sistem pentru mobil.

La Stitch Fix sunt necesare zece minute pentru ca utilizatorul sa introduca toate datele cerute, de la masuri la stilul de viata, chiar si bugetul pentru cumparaturi. Un stilist personal selecteaza cinci articole pentru utilizator. Aceasta operatiune costa 20 de dolari, dar se aplica numai pentru articolele pastrate. Daca utilizatorul le cumpara pe toate cinci, primeste o reducere de 25%. Returnarea este gratis, Stitch Fix platind si taxele postale.

Valoarea medie a unui articol cumparat este de 55 de dolari, “similar cu cel de la retaileri, cum ar fi Gap”, a spus Katrina Lake, fondatoarea si directorul executiv al Stitch Fix. “Se economisesc si banii pentru benzina necesara pentru deplasarea la magazin sau cei pentru livrarea si returnarea produselor cumparate online”, a adaugat aceasta.

Cei interesati pot primi recomndari prin retelele de social media de la companii cum este Zappos. Tot ce trebuie sa faca utilizatorul este sa tasteze nextootd in contul de Instagram, iar acestia vor raspunde pe baza informatiilor disponibile.

Iar incepand din iunie, Zappos a lansat si “functia” #askzappos, unde poate fi trimisa o fotografie cu produsul pe care utilizatorul vrea sa-l cumpere, urmand sa fie informat unde il poate gasi.

“Oamenii se gandesc la cumparaturi intr-un context diferit acum”, a spus Will Young, director al Zappos Labs din San Francisco.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 6 = 54