retailul nipon

_74478910_153913474

Cresc vanzarile cu amanuntul in Japonia

Vanzarile cu amanuntul din Japonia au crescut, in luna martie, in cel mai rapid ritm din ultimii 17 ani, consumatorii grabindu-se sa faca achiziții inainte de majorarea impozitului pe vanzari din luna aprilie. Astfel, vanzarile au crescut cu 11% pe parcursul lunii, fata de anul trecut.
Deasemenea, Japonia a ridicat impozitul pe vanzari, cunoscut si sub numele de taxe de consum, pana la 8% , prima majorare din ultimii 17 ani .
Majorarea vine dupa ce Japonia se zbate pentru a tine in frau datoria publica, in timp ce se confrunta cu cresterea costurilor sociale legate de imbatranirea populatiei.
Datoria publica a Japoniei, care se ridica la aproximativ 230 % din produsul intern brut ( PIB ), este cea mai mare din lumea industrializata.

Creșterea impozitului pe vanzari este de asemenea, vazut de mulți ca ajutand Japonia in a atinge obiectivul de 2 % pentru inflatie. Spre deosebire de multe alte economii, Japonia s-a luptat cu deflatia sau scaderea preturilor, in cea mai mare parte a ultimelor doua decenii.
Datele preliminare publicate saptamana trecuta, au aratat ca prețurile de consum din Tokyo au crescut cu 2,7 % in luna aprilie,fata dee anul trecut, cel mai rapid ritm de crestere in 22 de ani.
http://www.bbc.com/news/business-27184185

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

22 − = 16