La fel ca și în cazul automobilelor, vânzările de scutere sau motociclete electrice nu a înregistrat un boom în Europa. Chinezii vor să schimbe acest lucru, pentru că la ei acasă această categorie de vehicule se vinde cu milioanele.
Dacă e să ne luăm după Token Hu, atunci străzile din Germania vor semăna în curând mai mult cu cele cu cele din China. Acolo există deja un număr mare de mopede electrice, iar numărul lor este într-o continuă creștere de ani de zile. Peste 20 de milioane de mopede cu propulsie electrică au fost vândute în Republica Populară doar anul trecut, iar tendința este spre creștere. Token Hu face parte, împreună cu start-up-ul său de mopede electrice (Niu) din câteva zeci de ofertanți care se luptă pentru cotă de piață. Dar în special piețele străine au fost luate în vedere de chinezul în vârstă de 33 de ani. Tânărul antreprenor spune că vrea ca brandul său să devină o prezență globală.
Grupul austriac KSR are planuri pentru a aduce scuterul Niu către dealeri naționali din Germania, Austria, Franța, Italia sau Belgia. În aceste cinci țări ei doresc să vândă fix 10.000 de mopede, anunță compania din Theiss. Primul model, N1S, nu va fi singurul din ofertă, va mai exista unul mai mic și mai ușor, M1, care va fi lansat pe piață deja din următoarele săptămâni, fiind planificate exemplare și mai puternice.
Segmentul european al vehiculelor pe două roți așteaptă deja de cinci ani pătrunderea vehiculelor pe două roți, care oferă multe avantaje în orașele aglomerate, pe lângă lipsa emisiilor. Autonomia joacă un rol mai redus decât în cazul automobilelor electrice, datorită greutății mult mai reduse, a motoarelor mai mici și a acumulatorilor interschimbabili. Cu un scuter electric veți găsi mereu un loc de parcare, mult mai ușor decât cu un automobil.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Elektro-Revolution-aus-China-article19948670.html