Operatorul aerian low-cost Ryanair a anunțat că ar putea reduce cu 9% prețul biletelor pe anumite rute deoarece concurența în industria aviatică se va intensifica în următoarele luni, transmit BBC, Bloomberg și Reuters.
Avertismentul de la cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri vine după recentele declarații similare ale rivalelor easyJet și Wizz Air privind prețurile.
Luni, Ryanair a anunțat o creștere de 55% a profitului înainte de taxe în trimestrul doi din 2017, la 397 de milioane de euro, în timp ce veniturile au urcat cu 13%, la 1,68 miliarde de euro.
Prețul mediu al biletelor în perioada aprilie — iunie 2017 a crescut cu 1%, la 40,3 euro. Compania irlandeză se așteaptă la un declin al prețurilor cu 5% în perioada martie — septembrie 2017 și de 8% în perioada septembrie 2017 — martie 2018.
În ultimii doi ani, Ryanair și-a majorat capacitatea cu 33%, sau aproximativ 30 de milioane de scaune, pentru a face față cererii în creștere.
Ryanair și-a revizuit în creștere estimările privind traficul în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2018, anunțând că se așteaptă la 131 de milioane de pasageri, față de prognoza precedentă de 130 de milioane.
De asemenea, compania și-a menținut estimările privind un profit înainte de taxe de 1,40 — 1,45 miliarde de euro în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2018, în timp ce analiștii se așteaptă la 1,488 miliarde de euro.
Ryanair operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timișoara, București și Craiova. Anul trecut, compania a avut în România 2,6 milioane de pasageri, iar, pentru acest an, estimează o creștere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.