Ryanair câștigă foarte bine în ultima vreme. Directorul companiei aeriene, Michael O’Leary, nu are, cu toate acestea, o perspectivă optimistă asupra viitorului. Motivul este faptul că Ryanair trebuie să reducă simțitor prețul biletelor.
Cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, Ryanair, se luptă cu o lipsă de euforie și entuziasm. Compania aeriană și-a sporit puternic profiturile, dar creșterea va încetini acum substanțial, anunță conducerea companiei. Motivul principal este puternica competiție a prețurilor din domeniu, astfel că Ryanair este obligată pur și simplu să reducă prețurile.
Exprimată în cifre, situația este următoarea: compania aeriană a câștigat un profit net de 1,24 miliarde de euro în anul fiscal ce s-a încheiat la sfârșitul lunii martie și astfel cu 43% mai mult ca și în urmă cu un an, fără a vinde din participația companiei la operatorul low-cost Aer Lingus. Incluzând vânzarea acțiunilor Ryanair, aceasta a câștigat după tragerea liniei 1,56 miliarde de euro.
Irlandezii au profitat de pe urma prețurilor reduse la kerosen, de o mai bună utilizare a aeronavelor și a acordat mai multă atenție pasagerilor. Vânzările au crescut la 6,5 miliarde de euro după ce anul anterior acestea s-au situat la 5,7 miliarde. Ryanair a deservit un număr record de 106,4 milioane de pasageri, ceea ce reprezintă o creștere de 18%. Utilizarea medie a mașinilor a crescut la 93%.