Pericol pentru Lufthansa și Air Berlin: Ryanair planifică o creștere semnificativă a activității sale pe piața germană. Compania irlandeză low-cost Ryanair ia în vedere sporirea activității pe aeroporturile din apropierea sau din interiorul marilor orașe germane.
Cel mai mare operator aerian low-cost al Europei, Ryanair, vrea să își mărească de patru ori cota de piață în Germania în următorii ani. Șeful Ryanair Miachel O`Leary a declarat pentru Handelsblatt că vor să își extindă semnificativ cota de piață. La ora actuală aceștia au o cotă de fix patru procente în Germania. În următorii trei până la patru ani compania dorește o extindere de până la 15-20%.
Lufthansa și filiala sa low-cost Germanwings au pe distanțe scurte și medii o cotă de piață de fix 50%. A doua cea mai mare companie aeriană germană Air Berlin are în Germania o cotă de piață de peste 20% pe curse din Germania și Europa.
Ryanair a câștigat în ultima vreme mai mulți clienți cu servicii îmbunătățite și prețuri mai bune la bilete. În Germania operatorii low-cost vor să vină pe toate marile aeroporturi din Germania, chiar și Frankfurt, după cum a anunțat șeful de marketing de la Ryanair Kenny Jacobs. Ryanair schimbă în acest moment modelul de afacere și ia în vedere aeroporturile mari din preajma orașelor importante.