S-Pedelec scump și incomfortabil

Germanii se îndreaptă doar rar către un S-Pedelec. Chiar și Asociația Germană a Bicicliștilor s-a declarat împotriva bicicletelor electrice cu viteze de până la 45 km/h. Un test al seriei U de la Flyer arată de ce scepticismul este atât de ridicat.

Prima călătorie nu durează nici trei minute că deja a fost auzit și primul claxon. O doamnă într-un VW Polo argintiu a lăsat geamul jos în timpul manevrei de depășire și a subliniat cât de poate de clar faptul că există o pistă specială pentru biciclete. Tot acest peisaj a fost completat de alte trei acționări ale sistemului de avertizare sonoră. La următorul semafor se prezintă eticheta de asigurare din spatele bicicletei, care cataloghează vehiculul ca fiind S-Pedelec. Poate atinge o viteză de 45 km/h cu sprijinul motorului electric, astfel că biciclistul nu are ce căuta pe pistele speciale. Așa prevede legea. Doamna din VW gri își cere scuze.

Este clar. Nimeni nu știe însă asta. S-Pedelec-urile sunt la fel de rare pe străzile germane, precum, să zicem, scuterele pentru copii în traficul urban din centrul orașului New York. După datele asociației de producători ZIV, cota lor din piața germană de biciclete electrice este în prezent de fix un procent.

În Elveția lucrurile stau cu totul altfel: acolo aproape fiecare a patra bicicletă electrică vândută este un S-Pedelec, deci o bicicletă cu suport din partea motorului electric, care poate prinde o viteză de până la 45 km/h. Acolo însă bicicliștii cu S-Pedelec nu trebuie să poarte cască de moped, așa cum se întâmplă în Germania, o cască normală de bicicletă este suficientă. Iar acolo toate drumurile sunt deschise pentru ele, inclusiv pistele speciale de biciclete sau trotuarul. De aceea producătorii elvețieni precum Flyer sau Stromer au adesea mai multe S-Pedelec în ofertă. Iar ei încearcă să îi impresioneze și pe clienții germani.

Flyer, spre exemplu, a lansat în această vară un model special creat pentru zone urbane. Seria U ar trebui să fie un fel de bicicletă rapidă pentru oraș. Cadrul este foarte rigid, aspectul dinamic. De fapt, șoferul stă ușor îndoit, într-o poziție destul de sportivă. Cu o greutate de 25 de kilograme, bicicleta este un S-Pedelec deloc greu, ceea ce premite un stil de conducere mai aerisit. Rulează stabil și se controlează ușor, chiar și peste pragul de 35-40 de kilometri pe oră.

http://www.sueddeutsche.de/auto/s-pedelec-teuer-unkomfortabel-und-der-radweg-ist-tabu-1.3620362

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

60 − 54 =