Şaisprezece metode de a creea propria fericire la locul de muncă

120709042357-workplace-happiness-horizontal-large-gallery

Hai să recunoaștem, fericirea și locul de muncă nu tind să meargă mână în mână. Un studiu realizat in 2013 de Gallup, care a recepţionat date de la mai mult de 180 de milioane de oameni, a constatat că doar 13% dintre noi ne considerăm “fericiţi la locul de muncă.” Cei care se caracterizează ei insisi fericiti sunt cu 36% mai motivați, de șase ori mai plini de energie, și de două ori la fel de productivi ca și omologii lor nefericţi. Vestea bună este că doar 50% din fericire este influentata de genetică – restul depinde de tine.

Următoarele sunt 16 moduri importante, prin care oamenii inteligenți emoțional îşi crează propria fericire la locul de muncă.

  1. Aminteşte-ţi că tu esti responsabil de fericirea proprie

Ai două opțiuni referitoare la locul de muncă: să iti găsesti altul sau să profiti din plin de cel pe care îl ai. Oricum ar fi, fericirea ta depinde de tine și de nimeni altcineva. Aminteşte-ţi acest lucru oricând te simți blocat.

  1. Nu fi obsedat de lucrurile pe care nu le poţi controla

Oamenii fericiti sunt pregătiți și informați, dar aceştia nu permit să să fie afectaţide lucrurile care depăşesc gradele lor de salarizare.

  1. Nu te compara cu alte persoane

Atunci când sentimentul de plăcere și satisfacție este derivat din compararea cu alte persoane, nu mai esti stapân pe propria ta fericire.Cand te simti implinit de ceea ce ai realizat, nu permite opiniilor sau realizărilor altor persoane să te afecteze. În timp ce este imposibil să opreşti reacțiile si opiniile altora despre tine, nu trebuie sa te compari cu alții.

3.Recompensează-te

Un studiu realizat de Cornell a constatat ca micile recompense fac oamenii mai generosi, prietenoşi și fericiţi. Aceste “senzații tari” fac oamenii mai productivi și corecţi în activitatea lor. Recompensarea activează calea plăcerii din creier, chiar dacă acestea sunt auto-induse.

  1. Practică exercitii fizice si pe perioada săptămânii de lucru

Universitatea din Bristol a aratat ca persoanele care fac exercitii fizice în timpul săptămânii au raportat îmbunătățiri în managementul timpului, starea de spirit, și performanță. Beneficiile exerciţiilor fizice depășesc întotdeauna timpul pierdut în urmărirea sa.

  1. Nu judeca sau bârfi

Atunci când ești tentat să vorbești cu cineva într-un mod care ar putea fi negativ, doar intreaba-te daca ai vrea ca cineva să spună același lucru despre tine.

  1. Alege luptele cu intelepciune

Oamenii inteligenti emoţionali știu cât de important este să trăieşti pentru a lupta încă o zi. Cand esti capabil să vezi si să răspunzi emotiilor tale, esti în stare să alegi bătăliile cu înțelepciune și să nu te ridici până la momentul potrivit.

  1. Fii sincer cu tine însuţi

Incălcarea standardelor personale creează sentimente de regret, nemulțumire, și demotivare. Când te simți confuz, acordă-ţi timp pentru a revizui valorile și a le trece in agendă.

  1. Scapă de dezordinea din viaţa ta

Scapa de lucrurile nedorite și dezordinea care nu au nici o semnificație și nu fac nimic pozitiv pentru starea ta mentala.

  1. Acordă cuiva o mână de ajutor

Intr-un studiu realizat la Harvard, angajații care îi ajută pe ceilalţi au de 10 ori mai multe sanse de a rămâne concentrati la locul de muncă și 40% mai multe sanse de a obtine o promovare. Același studiu a arătat că persoanele care au furnizat în mod constant sprijin social au fost cele mai susceptibile de a fi fericite in timpul perioadelor de stres ridicat.

  1. Nu iti ascunde punctele forte

Caracterul influent este adesea descris ca fiind o stare antrenantă în care simți euforie și stăpânire în același timp. Rezultatul nu este doar fericirea și productivitatea, ci, de asemenea, dezvoltarea unor noi competențe printr-o stare sporită de învățare. Cheia pentru a ajunge la un caracter influent constă în organizarea sarcinilor astfel încât să atingi obiective imediate și clare pentru a urmări punctele tale forte.

  1. Zâmbeşte si rade mai des

Un studiu realizat la Universitatea din Mannheim din Germania a demonstrat că putem manipula de fapt, emoțiile noastre prin schimbarea expresiilor faciale. După cum arată studiul, nu contează dacă zâmbetul tău este autentic, deoarece expresia facială poate precede sentimentul.

13.Stai departe de oamenii negativi

O gandire negativă atrage lucruri negative.

14.Nu iti fie teama sa arati putină vulnerabilitate

Atunci când devii prea serios la locul de muncă fericirea și performanța au de suferit. Nu-ți fie teamă să arăţi puțină vulnerabilitate. Oamenii fericiti echilibrează încredere în sine, cu un bun simț al umorului și umilință.

  1. Cultivă o atitudine de recunoștință

Cercetările efectuate la Universitatea din California, Davis, au constatat că persoanele care au lucrat zilnic pentru a cultiva o atitudine de recunoștință au experimentat o stare de spirit, energie, precum și bunăstare fizică îmbunătățită.

  1. Cel mai bun lucru stă să vină
     Având o perspectivă pozitivă, optimistă cu privire la viitorul nu doar te face mai fericit ci îmbunătățește, de asemenea, performanța prin creșterea sentimentul de auto-eficacitate. Mintea are tendința de a mări plăcerea.

    http://www.talentsmart.com/articles/16-Ways-to-Create-Your-Own-Happiness-at-Work-1747711949-p-1.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × = 16