Sambata, ING si LIDL, absolut neprofesionist, dintr-un banal test la incendii in sala serverelor, nu au putut oferi servicii electronice pe card

lidl

Sambata la LIDL LOTUS Oradea si ING-ul national, am constatat cu stupefactie ca accesul cu cardul pentru plati si sau incasari este imposibil, noroc cu banutii cash rataciti prin buzunare. Ridicolul situatiei provine si din cauza incidentului, sens in care comunicatorul ING a transmis clarificări privind indisponibilitatea serviciilor ING în data de 10 septembrie

Prima chestiune este ca ING a decis că pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor banci efectuate sâmbătă banca va returna comisioanele aferente acestor retrageri, ca un fel de compensare pentru jenantul disconfort creat.

Legat de problemele tehnice care au afectat activitatea băncii, acestea ar fi apărut in timpul unui test planificat al sistemului de stingere a incendiilor din centrul ING de date, eliberarea gazului Inergen afectând “in mod grav si neasteptat” mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

“In consecinta, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzactiile cu cardul, operatiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzactii nu au mai putut fi procesate. De asemenea, si comunicarea cu clientii a fost mult intarziata, tot din cauza imposibilitatii de a accesa baza noastra de date”, a precizat ING într-un mesaj distribuit tuturor clienţilor băncii.

Potrivit reprezentanţiilor ING, s-au activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii.”Insa din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat”, se mai spune în comunicarea băncii.

In clipa de fata, ING finalizează analiza-diagnostic a acestui eveniment, monitorizează evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si promite să ia masuri suplimentare pentru a asigura derularea normala a tuturor operatiunilor bancare.

“Ne pare rau ca v-am dezamagit pentru ca nu am comunicat in primele ore dupa incident. Insa defectiunea ne-a afectat si sistemele de comunicare (website, sms, mail-uri) ? acesta a fost motivul pentru care nu v-am putut trimite mesaje lamuritoare”, mai spune ING.

Clienţii ING Bank care au încercat să retragă sâmbătă numerar cu cardurile emise de bancă sau să plătească la POS-urile locale nu au putut face acest lucru din cauza unor defecţiuni tehnice. Nici tranzacţiile prin aplicaţia Home Bank a ING nu au fost posibile. La 11 ore de la producerea defecţiunii, ING a anunţat că serviciile au redevenit functionale. Toate serviciile ING – reţeaua ATM, plăţile cu cardul şi serviciul Home’Bank funcţionează, iar stabilitatea acestora este monitorizată, a informat ING pe pagina de Facebook. Tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomat au redevenit disponibile.

“Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol datele si disponibilitatile banesti ale clientilor ING, care sunt in deplina siguranta”, a mentionat banca.

Banca avea 866.000 de clienti activi in Romania la finalul lui 2015.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 30 = 35