Hypermarketurile şi supermarketurile rămân cele mai frecventate locuri de unde românii aleg să cumpere carnea de pui (77%), în timp ce magazinele fizice specializate (49%) şi magazinele alimentare obişnuite (46%) sunt preferate de un număr mult mai mic de persoane.
Potrivit studiului, 94% din români preferă să cumpere carne proaspătă refrigerată în detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format în special din tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani.
Motivând alegerea frecventă a cărnii de pui în alimentaţia lor, românii susţin că aceasta este un aliment care se găteşte uşor (71%), are gust bun ( 62%) şi este o carne slabă, cu puţine calorii (57%). Cei mai mulţi dintre români asociază acest tip de carne cu aportul caloric scăzut, conţinutul mic de grăsimi şi viaţa sănătoasă. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogată în vitamine, se arată în studiu.
Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des în bucătăriile românilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare de pui (77%) şi pulpele inferioare de pui (72%), urmate de ficăţei, aripioare şi pipote. Respondenţii studiului preferă să le gătească frecvent la cuptor (81%), în mâncare (75%) şi la grătar (68%).
Studiul Transavia, companie românească care activează în industria de carne de pui, a fost efectuat în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă iSense Solutions pe un eşantion de 520 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, care obişnuiesc să gătească cel puţin o dată pe săptămână.