Scădere cu aproape 15% a numărului de vizitatori la Salonul auto de la Frankfurt

Aproximativ 810.000 de persoane au vizitat cea de-a 67-a ediție a Salonului auto internațional de la Frankfurt (IAA), care și-a închis duminică seara porțile, cu 14,8% mai puține raportat la precedenta ediție din 2015, organizatorii dând vina în special pe incertitudinile cu privire la viitorul motoarelor diesel, informează AFP.

La precedenta ediție a IAA, eveniment organizat o dată la doi ani, în alternanță cu Salonul mondial al automobilului de la Paris, circa 930.000 de vizitatori au trecut pragul centrului expozițional de la Frankfurt.

“Ediția din acest an a IAA a avut loc într-un context deosebit de dificil”, a apreciat Federația Constructorilor de Automobile din Germania (VDA), organizatorul Salonului de la Frankfurt.

“Se vorbește de mai multe luni despre posibilitatea interzicerii circulației autovehiculelor diesel, ceea ce îi îngrijorează pe consumatori și clienți”, a adăugat VDA.

După ce producătorul german Volkswagen a recunoscut, în urmă cu doi ani, că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, această tehnologie foarte răspândită în Europa a început să fie criticată. Numeroși constructori sunt bănuiți că au fraudat sau au exploatat o legislație relaxată pentru a masca emisiile poluante ale propriilor vehicule.

La mijlocul lunii septembrie, când a inaugurat IAA, cancelarul german Angela Merkel a cerut jucătorilor din industria auto germană să acționeze pentru restabilirea încrederii în acest sector, fără a fixa însă și o dată precisă de la care ar urma să fie interzisă circulația autovehiculelor pe benzină sau motorină, cum au făcut Marea Britanie și Franța.

Pierderea de atractivitate a Salonului auto de la Frankfurt a fost scoasă în evidență de absența mai multor constructori, precum Nissan, Peugeot, Fiat, Volvo, Jeep, Mitsubishi și Infiniti, la ediția din acest an.

Însă, nu numai Salonul de la Frankfurt se confruntă cu o scădere a numărului de vizitatori. Anul trecut, gradul de participare la Salonul auto de la Paris a fost cu 14% mai mic, iar în luna ianuarie Salonul auto de la Detroit a atras cu 9.000 de vizitatori mai puțin decât la ediția precedentă.

Potrivit analiștilor, saloanele auto tradiționale suferă de pe urma concurenței cu saloanele de tehnologie și sunt din ce în ce mai puțin atractive pentru mărcile auto care vor să își prezinte noutățile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 + = 22