Scuter silențios dar cu autonomie redusă

Niu N1s Civic ar putea fi un pionier pe un segment cu totul nou în domeniul electromobilității. Scuterul electric este distractiv, dar sperie în teste mulți posibili clienți.

Scuterul este foarte silențios, aproape lipsit de zgomot. Bicicliștii vor fi luați prin surprindere să vadă din senin un vehicul care trece pe lângă ei cu viteză mai mare. Cei care îl utilizează vor învăța repede că, pentru a evita anumite situații jenante sau periculoase, cel mai bine este să se acționeze din când în când semnalul sonor de pe ghidon.

Scuterul prezintă un motor Bosch cu o putere de 2,4 kW, astfel că modelul N1s Civic de la producătorul Niu protejează cât se poate de bine mediul înconjurător. În urma sa nu lasă un nor de fum și nici zgomotul unui fierăstrău mecanic. Pentru conducător este distractiv, scuterul are o greutate totală de 95 de kilograme cu acumulatorul inclus, deci este mai ușor decât majoritatea scuterelor existente pe piață cu motor clasic de 50 centimetri cubi. Astfel că poate fi condus cu ușurință cu o viteză maximă de 45 de km/h, chiar și în curbe ceva mai strânse.

Niu este o companie start-up din China, care după startul vânzărilor din iunie 2015 a vândut, potrivit proprilor informații, peste 200.000 de scutere electrice peste tot pe glob. Prețul este fixat la 2699 de euro, iar firma a ales deocamdată Germania ca una dintre puținele țări europene unde va comercializa aceste scutere cu construcție solidă. Obiectivul este transformarea ideii de mobilitate din interiorul orașelor, spune cofondatorul Token Hu. Până acum însă, scuterele electrice nu au fost foarte răspândite în Europa, spre deosebire de China, unde scuterele pe benzină sunt interzise în multe regiuni urbane. În Germania este garantat că vei atrage atenția cu un scuter electric. În special dacă treci prin fața unor oameni, cum ar fi cei care așteaptă autobuzul în stație, care se așteaptă la prima vedere să audă un zgomot de drujbă, dar scuterul se deplasează elegant cu un zumzet de albină în urma sa.

Acumulatorul cu o greutate de zece kilograme poate fi demontat de pe scuter și încărcat la orice fel de priză. Dispozitivul de încărcare lucrează fără ventilator, fără zgomot deranjant, care poate afecta, spre exemplu, colegii de la birou. Dar acest scuter va sta conectat multă vreme la priză. Chinezii oferă oficial o autonomie de 80 de kilometri. Această autonomie poate fi atinsă doar dacă se rulează în modul de economisire energie, care prevede o viteză maximă de 20 km/h. Dar știm cu toții că pentru a te descurca în situații de trafic urban este nevoie uneori de mai mult. Iar atunci autonomia scade: în testul practic efectuat în jurul orașului München cu condiții de primăvară timpurie, deci temperaturi ale aerului între opt și doisprezece grade Celsius și o greutate a conducătorului de 75 de kilograme, un scuter a intrat după 50 de kilometri în modul de economisire energie. Apoi bateria nu a putut să ofere o viteză mai mare de 18 km/h. Astfel că până și bicicliștii mergeau mai repede.

http://www.sueddeutsche.de/auto/elektroroller-im-test-kein-raengtaengtaeng-aber-wenig-reichweite-1.3509409

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × = 72