Se ingroasa “gluma” si la noi cu masinile VW (Golf, Passat,Tiguan), ministrul mediului se gandeste deja la taxe noi, elvetienii interzic vanzarea acestora, iar sefii VW deja au luat masuri noi

12039550_921166527944896_668986452489351029_n

Asa cum va informam aici dar si cu pozitia oficiala a VW Romania, autoritatile de la Bucuresti nu stau cu mainile in san si vor infiinta, in perioada urmatoare, un Grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea masurilor(taxelor n.r.) pe care statul roman trebuie sa le impuna in cazul Volkswagen, a declarat, vineri, Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor. La discutii au mai participat presedintele ANPM, Toma Petcu, si comisarul general al Garzii Nationale de Mediu, Florin Diaconu, cat si directorul general al Registrului Auto Roman, George Adrian Dinca”, a mentionat oficialul de la Bucuresti. Ministrul Transporturilor a solicitat deja Autoritatii de omologare germane clarificari pe aceasta tema.

Grupul va incepe sa functioneze cel mai probabil de saptamana viitoare cand specialistii se vor intalni pentru a stabili componenta Grupului. In privinta unei eventuale modificari a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat ca “este extrem de prematur sa vorbim pana nu avem toate informatiile” desi  consumatorii romani vehiculeaza ideea ca ar putea plati diferenta de taxa de poluare.

In Germania, cinci milioane de mașini sunt afectate. Din cele în total unsprezece milioane de mașini ale concernului Volkswagen afectate de scandalul privind emisiile de gaze, jumătate dintre acestea fac parte din marca de bază, Volkswagen. VW informează toate mărcile de peste tot în lume, despre numărul local de automobile afectate.

Asta a anunțat concernul aseara târziu, la Wolfsburg citând rezultatele unei anchete interne. Astfel că diferite modele de automobile produse în ani diferiți sunt afectate, printre care și Golf-ul de generația a șasea, Passat-ul de generația a șaptea sau prima generație de Tiguan. Compania nu a mai oferit alte date.

Șeful de marcă de la VW, Herbert Diess, a declarat că se lucrează sub o presiune enormă pentru identificarea unei soluții tehnice care să fie livrată imediat pe piață, dar și clienților și de asemenea să fie apoi prezentată public. Independent de modelele menționate din generațiile mai vechi, toate modelele noi de la VW care au certificare după normele europene Euro 6 nu sunt afectate de această manipulare. Acestea aparțin modelele actuale de Golf, Passat sau Touran.

Volkswagen a informat toate mărcile sale de pe glob despre numărul local de automobile, se mai spune în continuare. De asemenea se lucrează în schimburi intense și într-o strânsă colaborare cu autoritățile de reglementare, pentru o cale de atac. Vehiculele sunt din punct de vedere tehnic gata de drum, în condiții de siguranță. 

Elveţia a interzis vânzarea modelelor Volkswagen implicate în scandalul emisiilor poluante, măsură care afectează şi alte mărci ale grupului, precum Seat şi Skoda, relatează Reuters. Decizia guvernului elveţian se referă la automobilele diesel care conţin softul capabil să reducă nivelul noxelor în timpul testărilor oficiale ale vehiculelor. Totuşi, interdicţia este limitată la vehiculele care ar urma să fie vândute sau înmatriculate, ceea ce înseamnă că automobiliştii care deţin astfel de maşini pot circula în continuare cu acestea.

Între timp au apărut informaţii că autorităţile europene au ştiut de acum cinci ani despre dispozitivele capabile să modifice rezultatul testelor de poluare, iar Comisia Europeană a fost avertizată despre acest lucru acum doi ani. Aceste sisteme au fost interzise de legislaţia europeană în 2007, iar autorităţile naţionale de reglementare au responsabilităţi legale de a impune interdicţia, ceea ce înseamnă că Germania nu a respectat legislaţia UE.

Un raport realizat în 2013 de Centrul pentru Cercetări Comune al Comisiei Europene a avertizat în legătură cu lacunele legislative şi a cerut noi reglementări privind testarea în circulaţie a vehiculelor, pentru a împiedica producătorii să trişeze.

 Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Volkswagen a anunţat că a alocat 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.

 sursa:http://www.n-tv.de/wirtschaft/Fuenf-Millionen-VW-der-Kernmarke-betroffen-article16012786.html.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

85 + = 91