Zeci de mii de locuitori din Germania sunt deranjați de zgomotul asurzitor a vagoanelor de marfă. Instalarea de frâne mai silențioase ar trebui să ajute în acest sens. Chiar dacă a fost atins un obiectiv intermediar în renovarea vagoanelor de marfă, Ministrul Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, crede că este nevoie ca demersurile să fie urgentate.
Planul este ca până în anul 2020 toate vagoanele feroviare de marfă din Germania să fie echipate cu frâne silențioase. În ciuda acestui obiectiv, contractul de coaliție a politicienilor aflați la guvernare prevede să se interzică circulația unor garnituri neconforme, fapt ce nu a fost pus în aplicare niciodată până acum.
Inițiativa cetățenilor denumită “Inițiativa 22 – viitorul nostru și al trenurilor”, sprijinită în special de persoane din zona patrimoniului mondial Valea Rinului, care este afectată cel mai mult de poluare fonică, acuză că, contractul de coaliție a fost încălcat clar și repetat. Ministrul Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a spus de asemenea, la cerere pentru Agenția Germană de Presă, că este nevoie de măsuri urgente în programul de renovare a garniturilor feroviare. Contractul ce s-a derulat până la finalul anului 2016 a prevăzut o cotă de 50% din totalitatea graniturilor, obiectiv ce va fi atins abia anul acesta.
În decembrie 2016 existau, potrivit ministerului, 44,25% din toate cele 183.000 de garnituri feroviare din Germania care au fost deja renovate. La finalul lunii mai 2017 cota se ridica la 47,32%. Până în anul 2020 toate vagoanele de marfă vor fi renovate. În contractul de coaliție se spune că din acest moment garniturilor care nu respectă cerințele de poluare fonică le va fi interzis accesul pe căile feroviare germane.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Gueterwaggon-Umruestung-verzoegert-sich-article19938450.html