Seat Leon TGI, pe gaz însă

Motorul diesel nu a murit, dar nu are nici un viitor roz în fața sa. În căutarea de alternative, revine în centrul atenției un tip de propulsie care nu este neapărat nou: motorul pe gaz. Dar poate acesta să ajungă la performanțele unui diesel?

După scandalul motoarelor diesel, industria auto are de suportat costuri semnificative. Răspunderea colectivă forțează adoptarea de idei noi și sisteme alternative de propulsie. Dar acestea nu au ajuns încă atât de departe încât să impresioneze marea masă de șoferi. În acest sens, nu este deloc surprinzător faptul că Volkswagen, împreună cu subsidiarele sale, se gândesc la o tehnologie care a fost lansată în anul 2009 și promovată ca o alternativă la motorină: motorul pe gaze naturale.

Teoretic gazul are multe avantaje ca și combustibil. El produce mai puține emisii care dăunează mediului înconjurător. De asemenea, gazul natural, cu denumirea sa chimică de metan, este subvenționat în Germania, spre exemplu, până la finalul anului 2026. La fel se întâmplă probabil și în alte țări europene. Acest lucru face ca în prezent prețul mediu pentru gazul natural în benzinării să fie de circa 78 de eurocenți pe kilogram. De asemenea, în prezent există în Germania 868 de stații de încărcare sub abrevierea CNG (Compressed Natural Gas). Toate acestea sunt motive suficiente pentru ca jurnaliștii germani să urmeze inițiativa CNG și să testeze un Seat Leon 1.4 TGI.

Masina are o orientare bivalentă, deci nu rulează exclusiv pe bază de gaz natural, ci poate fi alimentată și cu benzină. Această opțiune a fost implementată din două motive: unul ar fi faptul că astfel autonomia maximă a fost extinsă astfel la 1000 de kilometri, celălalt fiind faptul că gazul are proprietăți extrem de slabe la pornirea motorului la temperaturi scăzute. Când este rece afară motorul trebuie să fie pornit cu benzină, iar după atingerea temperaturii optime de funcționare sistemul comută automat pe gaz.

http://www.n-tv.de/auto/praxistest/Seat-Leon-TGI-Alternative-zum-Diesel-article20023644.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 6 = 2