Având în vedere succesul tot mai mare pe care îl are comerțul online, metodele alternative de livrare sunt tot mai importante. În Barcelona un supermarket și producătorul auto Seat oferă clienților o nouă variantă de livrare, aflată într-o fază de test. Pentru asta însă trebuie să lase cheile de la mașină unui străin.
Seat a dezvoltat împreună cu specialiștii spanioli în domeniul mobilității, Saba, o aplicație pentru cumpărături online care pot fi livrate în portbagajul cumpărătorului. Cu ajutorul aplicației “Droppit”, utilizatorii pot să livreze cumpărăturile direct în mașina proprie, atâta vreme cât aceasta este parcată într-o parcare ce aparține de Saba. Într-o fază pilot ce va dura șase luni de zile și va implica două parcări din Barcelona soluția va fi testată împreună cu supermarketul online Deliberry și serviciul de curierat Glovo.
Pentru ca, comenzile să ajungă în portbagajul mașinii, clientul trebuie să lase cheia de la mașină unui angajat al Saba de la fața locului, atunci când lasă mașina în parcare. Acesta este apoi răspunzător pentru livrare. În viitor procesul va fi simplificat prin faptul că furnziroul sau operatorul parcării se va putea identifica prin amprentă în cadrul aplicației și astfel va primi automat acces la portbagajul mașinii.
Având în vedere faptul că, comerțul online se bucură de o popularitate în creștere, este tot mai important să se identifice metode de livrare alternative și mai eficiente. În urmă cu doi ani de zile Amazon a testat împreună cu DHL și Audi o metodă de livrare direct în portbagajul clientului, folosind o parcare de la München. În prezent compania americană testează și o metodă de livrare direct în locuință. Transportatorul coletului folosește un scaner pentru a obține accesul o singură dată prin ușa încuiată a locuinței, protejată de o încuietoare digitală.