Semne ca esti aproape de epuizare, si ce poti face pentru a o opri

20160428150859-burning-out

Chiar și cele mai bune locuri de muncă pot duce la epuizare. Cu cât lucrezi și esti mai motivat pentru a reuși, cu atât mai ușor este sa ajungi la epuizare. Prevalența epuizarii crește pe măsură ce tehnologia  estompează linia dintre locul de muncă și casa. Noile  cercetari ale Asociatiei Americane de Psihologie si Centrul National Opinion Research Universitatea din Chicago, au raportat următoarele:

– 48% dintre americani au crescut cu experienta de stres in ultimii 5 ani
– 31% dintre adulții angajați au dificultăți în gestionarea responsabilitățile profesionale și familiale
– 53% spun ca atunci cand vin de la munca sunt “foarte obosit și copleșiti.”

Un sondaj realizat de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane a constatat că “epuizarea la locul de munca” a fost unul dintre motivele principale pentru care oamenii au renuntat.

Înainte de a putea trata și chiar preveni epuizarea, trebuie să recunoastem semnele de avertizare, astfel încât vom ști când este timpul să luam măsuri. Urmatoarele sunt cateva dintre acestea:

Probleme de sanatate. Epuizarea are un impact masiv, negativ asupra sănătății fizice și mentală. Fie că te confruni cu dureri de spate, depresie, boli de inima sau obezitate, trebuie să iei în considerare rolul pe care munca ta il joacă în acest sens. Vei ști când epuizarea iti afectează sănătatea, și va trebui să decizi dacă locul de muncă merita consecințele.

Dificultăți cognitive. Cercetările arată că, stresul afecteaza cortexul prefrontal, parte a creierului responsabil pentru funcția executivă. Aceasta de pe urma este legata de abilitățile de luare a deciziilor, controlul emoțional, și focalizarea. Atunci când observi că faci greșeli stupide, uitând lucruri importante, avand  iesiri emotionale, sau iei decizii  proaste, este probabil epuizarea.

Dificultate la munca si in relatiile personale. Stresul afecteaza tot ceea ce faci, în special modul în care interacționeazi cu oamenii. Chiar și atunci când simți că mentii stresul sub control la locul de muncă, te poti manifesta acasa. Adesea este relația ta care suferă.

Te gandesti la munca si dupa ce ajungi acasa. Știi  sentimentul dezgustat când inainte de a adormi te gandesti la toată munca pe care ai facut-o și în speranța că nu a pierdut ceva important? Daca nu iti poti lua gandul de la locul de muncă atunci când esti acasă, este un semn puternic de epuizare.

Oboseală. Epuizarea de multe ori apare din cauza stresului care afecteaza mintea si corpul. Semnele distinctive ale oboselii care te apropie de epuizare sunt atunci cand te trezesti cu nici o energie, după o noapte de somn bun sau bei cantitati mari de cofeina pentru a te mentine inreaga zi.

Negativitatea. Epuizrea te poate transforma  foarte negativ, chiar și atunci când de obicei, esti o persoană pozitivă. 

Satisfacție scazuta. Epuizarea duce aproape întotdeauna la un sentiment de sacaiala si de nemulțumire. 

Iti pierzi motivatia. În loc de a muncii de dragul muncii în sine, motivația ta provine din frica de termenele limită, de dezamagirea oamenilor, sau de a fi concediat.

Combaterea epuizarii
Dacă recunoaști multe dintre aceste simptomele de mai sus, nu trebuie sa iti faci griji. Lupta cu epuizarea este o chestiune simplă de auto-ingrijire. Ai nevoie de metode bune de a te separa de munca, astfel încât să te  poti reîncărca și sa găsesti echilibrul. Următoarele sfaturi te vor ajuta sa faci acest lucru:

Deconecteaza-te. Deconectarea este cea mai importantă strategie pe această listă, pentru că, dacă nu poti găsi timp pentru a te indeparta electronic de munca, atunci nu ai lasat-o niciodata.

Acorda atenție la semnalele corpului. Este ușor să crezi că o durere de cap este rezultatul deshidratarii, sau o durere de stomac rezultatul a ceva ce ai mâncat, dar nu e întotdeauna cazul. De multe ori, durerile sunt o acumulare de stres și de anxietate, de aceea ar trebui sa acorzi o mai  mare importanta semnelor pe care corpul tau ti le arata.

Programeaza-ti timpul de relaxare. Este la fel de important sa planifici timpul de relaxare, precum iti planifici munca. Momentul de relaxare  te ajuta sa te deconectezi si sa poti continua cu mai mult entuziasm si spor.

Stai departe de somnifere.  Orice lucru care interferează cu procesul natural de somn  are consecințe grave pentru calitatea somnului, și ai nevoie de un somn adecvat, de calitate, pentru a evita epuizarea.

Organizeaza-te. O mare parte din stresul de zi cu zi nu provine din a avea prea mult de lucru; ci provine de la faptul ca esti  prea dezorganizat pentru a gestiona activitatea în mod eficient.
Ia pauze regulate în timpul zilei de lucru. Fiziologic, vom lucra cel mai bine în rafale de o oră, o oră și jumătate, urmată de pauze de 15 minute. Dacă aștepti până te simți obosit pentru a lua o pauză, este prea târziu. Păstrarea unui program asigură că lucrezi când ești cel mai productiv și te odihnesti în perioadele in care ai fi neproductiv.

Signs You’re Burning Out (And How To Stop It)

One thought on “Semne ca esti aproape de epuizare, si ce poti face pentru a o opri

  1. Pingback: De ce isi dau demisia cei mai buni angajati, oamenii nu părăsesc locurile de muncă, ei părăsesc managerii | experiente in afaceri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 4 = 4