Așa numitul motor Diesotto pare să fie una din marile speranțe ale industriei auto. Acesta a fost dat uitării iar acum este redescoperit.
Dacă ar fi fost utilizat, poate nu am fi avut parte niciodată de un scandal al emisiilor. În urmă cu fix un deceniu așa numitul „motor Diesotto”, o combinație între motorul diesel și motorul Otto, reprezenta cea mai mare speranță a industriei de automobile. Combinația dintre motorul diesel și cel pe benzină ar trebui să reunească avantajele ambelor modele într-un singur motor: va fi economic și curat în același timp. Dar după o scurtă euforie ideea a fost dată uitării. Până acum. Producătorul japonez Mazda a anunțat pentru anul 2019 prima mașină de serie cu motor Diesotto, consumul de combustibil al acestuia ar trebui să fie mai redus decât al unul motor diesel.
Ce face din motorul Diesotto unul atât de deosebit este combinația dintre sistemul de auto-aprindere, cunoscut de la motoarele diesel și aprinderea externă a combustibilului, cum se întâmplă în cazul motorului Otto. În timp ce la pornire și la o sarcină mare amestecul este aprins de o bujie, raportul ridicat de compresie asigură aprindere la o sarcină mică și medie. Ca rezultat, un motor Diesotto ar trebui să fie la fel de economic în privința combustibilului ca și un motor diesel, dar cu toate acestea, fără un nivel ridicat al emisiilor. În special în cazul emisiilor de oxid de azot și funingine, motorul Diesotto este superior motoarelor clasice cu aprindere internă, datorită arderii sale omogene. Și toate acestea fără sisteme scumpe și complicate de purificare a emisiilor.
Economia și curățenia au fost două avantaje cu care Mercedes s-a prezentat în 2007 la târgul automobilistic IAA, pentru care realizase un studiu futuristic în privința motorului Diesotto. Tehnologia cu sprijin turbo și motor hibrid de 1,8 litri și patru cilindri era capabilă de a livra 238 de cai putere pentru o limuzină, consumul oficial fiind de șase litri pentru fiecare o sută de kilometri. Pe lângă Mercedes și cei de la Volkswagen s-au declarat pionerii tehnologiei Diesotto. Versiunea VW necesita cu toate acestea un combustibil special cu preț semnificativ mai mare, în timp ce motorul celor de la Daimler era propulsat de benzină premium din orice benzinărie.
VW anunțatse deja pentru anul 2012 primele modele de serie, iar cei de la Daimler se arătau de asemenea optimiști. Dar din marile planuri nu a ieșit nimic, industria și-a schimbat între timp strategia: în loc de a face motoare diesel pe benzină la fel de ecnomice precum cele diesel, producătorii au încercat să facă motoarele diesel la fel de curate ca și cele pe benzină. Urmările se pot studia în detaliu în scandalul privind emisiile: purificarea motoarelor diesel a eșuat lamentabil. O curățare funcțională a gazelor de eșapament a fost prea costisitoare pentru producătorii de mașini.
http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-08/diesotto-motor-mazda-benzin-selbstzuender