Setea de apă minerală sparge recorduri

2f3d3f0b11a0a97ba6034e3cd71c5e32

În anul 1970 apa minerală îmbuteliată era mai degrabă ceva exotic. Între timp industria sărbătorește tot mai multe recorduri de vânzări. Un tip de apă este cerut în mod special.

Că este vorba despre picături de apă din adâncurile pădurilor tropicale din Fiji sau pur și simplu sortimente autohtone obținute din izvoare minerale, setea pentru apă minerală este una impresionantă în Germania. Cu un consum mediu anual pe cap de locuitor de 147,3 litri, acest sector se poată lăuda cu spargerea unui nou record pentru anul 2015. Dar în anul 2000 consumul mediu pe cap de locuitor era mult mai redus, cu doar 100 de litri anual. La începutul anilor 1970 apa minerală era doar un produs exotic și de nișă, cu un consum de 12,5 litri.

Fix 200 de izvoare minerale furnizează în Germania peste 14 miliarde de litri de apă minerală în fiecare an. Consumatorii pot alege astfel dintre peste 500 de mărci regionale de apă minerală și 35 de ape curative. Cu o cifră de afaceri de fix 3,4 miliarde de euro și 12.500 de angajați în sector, acesta reprezintă un segment important din piața băuturilor. Întreprinderile ce exploatează izvoarele din regiune se numără printre câștigătorii dezvoltărilor actuale, spune cercetătorul Günter Birnbaum de la GfK. Este un scepticism tot mai mare față de brandurile mari, consideră expertul. Administratorul Izvoarelor Rheinfels de la Duisburg, Edmund Skopyrla, consideră că de vină este și orientarea multor clienți către consumul apei potabile direct de la robinet.

Mai există și fenomene excepționale care ajung în frigiderele germanilor, cum ar fi apă de ghețar din Islanda, apă din văile depărtate din lacurile sudice, sau din iazurile regiunilor finlandeze nepopulate. La acestea se mai adaugă mărci nobile importate din Italia sau Franța. Ca și regină a apelor minerale de marcă nobilă este considerată sticla mărcii americane Bling, decorată cu cristale, care se comercializează pe internet la prețuri de peste 60 de euro.

Importurile de apă minerală joacă însă, potrivit datelor oferite de Asociația Izvoarelor Minerale din Germania (VDM) doar un rol minor în afacerile cu apă potabilă. Astăzi apa minerală plată este cea care se bucură de un succes tot mai mare în rândul populației tinere cu vârsta până în 35 de ani, spune Birnbaum. Consumatorii mai în vârstă preferă mai degrabă o completare cu o concentrație redusă de dioxid de carbon. În timp ce apa-medie deține o cotă de piață majoritară, de 43,1%, apa plată vine puternic din urmă cu rate de creștere de zeci de procente de la un an la altul.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Mineralwasserdurst-bricht-Rekorde-article18172356.html

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

90 − 88 =