Vara fierbinte din Europa și apetitul mexicanilor și brazilienilor aduce un profit substanțial pentru concernul berar din Olanda, Heineken. Cu toate acestea, regiunea africană și Orientul Apropiat aduc îngrijorare.
Cererea mare pentru bere premium în America Latină determină creșterea substanțială a profitului concernului Heineken. După tragerea liniei olandezii au câștigat potrivit proprilor date anul trecut 2,05 miliarde de euro, deci cu 16% mai mult decât anul precedent. Concernul vrea să ofere către acționarii săi dividende de 1,30 euro pe acțiune, 18% mai mult ca în anul 2014.
Afacerile au mers foarte bine în special în Mexic și Brazilia, unde Heineken poate practica prețuri ridicate pentru berea sa. Vânzările din America de Nord și America de Sud au crescut cu 8,5%. Pentru anul 2016 concernul a estimat creșteri suplimentare, atât în cazul cifrei de afacere, cât și în cazul profitului.
Mai prost a mers în Africa și în Orientul Apropiat. Răcirea conjuncturii din țări precum Nigeria sau numărul mai mic de turiști din Egipt sau Tunisia au pus presiune pe vânzări. În Europa vânzările au crescut cu 1,4%, unde Heineken a profitat de o vară fierbinte.
Cu o valoare de 35 de miliarde de euro, Heineken este al treilea cel mai mare concern de berării din lume. Acesta vinde peste 250 de mărci de bere și cidru, printre care Heineken, Strongbow sau Amstel. Lider mondial în domeniu este Anheuser-Busch InBev din Belgia, care în luna octombrie a anului trecut a semnat un acord cu numărul doi din domeniu, SAB Miller din Marea Britanie, pentru realizarea unei mega-fuziuni. InBev vrea să plătească pentru SABMiller aproape 100 de miliarde de euro.