Consiliul Concurentei a autorizat preluarea de catre Mega Image a 19 magazine Angst din Bucuresti si Ilfov.
În prezent inainte de aceasta miscare, lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate are 362 de unităţi (majoritatea amplasate în Bucureşti, sub brandurile Mega Image (177), Shop&Go (183), AB Cool Food (1), Mega Drive (1)), cu 66 mai multe decât la finalul lui 2013. „Grupul Mega Image va continua să se extindă în acelaşi ritm, cu peste 100 de unităţi pe an“, spune o sursă apropiată companiei.
De altfel, recent şi Xavier Piesvaux, executivul care conduce din 2009 businessul local de peste jumătate de miliard de euro al Mega Image, a confirmat că va continua deschiderile de magazine şi depozite ce vor deservi atât lanţul actual, cât şi creşterile previzionate. El nu oferă însă cifre.
Retailerul a apăsat pedala de acceleraţie abia în ultimii trei ani, de la finalul lui 2011 până astăzi reţeaua ajungând de la 105 la peste 360 de unităţi şi devenind cel mai extins lanţ de magazine. Grupul belgian a intrat pe piaţa locală în 2000, când a preluat de la familia Malideros din Grecia lanţul Mega Image fondat în 1995. La momentul preluării reţeaua număra doar nouă magazine. Grupul a păstrat brandul Mega Image pentru supermarketuri şi a adus alte două: Shop&Go pentru magazinele de proximitate şi AB Cool Food pentru singurul magazin de produse congelate. Belgienii aduseseră şi un format de discount – Red Market -, însă acesta a fost scos de pe piaţă în 2011, iar magazinele au fost transformate în Mega Image.
Consiliul Concurentei a anuntat vineri ca a autorizat achizitionarea de catre Mega Image a 19 magazine Angst situate in Bucuresti si in judetul Ilfov. In urma analizei, autoritatea a constatat ca in doua zone din Bucuresti (Amzei si Academiei), aceasta operatiune conduce la consolidarea pozitiei puternice pe piata a Mega Image, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere ale consumatorilor. Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de Mega Image.
Autoritatea precizeaza ca “Mega Image si-a luat angajamentul de a cesiona magazinul Angst Amzei si Angst Academiei sau alte magazine din reteaua Mega Image, situate in apropierea acestora, care au realizat, in anul 2013, vanzari egale sau mai mari decat vanzarile realizate de cele doua magazine Angst. De asemenea, Mega Image s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate decat dupa trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
In aceste conditii, analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca operatiunea de concentrare economica nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe pietele relevante identificate.