Motoarele electrice fac din traficul rutier un mediu plin de provocări. Automobilele electrice rulează aproape lipsit de zgomot. Iar în cazul bicicletelor electrice situația este aceeași. În plus, participanții la trafic trebuie să se obișnuiască cu o viteză mai mare – iar în cazul bicicletelor pedelec este vorba despre o creștere a vitezei cu până la cinci kilometri pe oră. De aceea este necesar ca bicicliștii să dea dovadă de atenție mai mare față de condițiile și evenimentele din trafic, să se asigure că sunt mereu pregătiți să reacționeze la situațiile prevăzute. Conducătorul de bicicletă electrică trebuie să adapteze viteza la situațiile relevante și să evite situații periculoase.
Viteza medie mai mare și greutatea în plus a motorului și a sistemului de propulsie înseamnă că biciclistul trebuie să fie mereu atent și pregătit să frâneze. Acesta se poate asigura că va opri cât mai rapid folosind simultan frânele de pe ambele roți. Biciclistul trebuie să fie conștient mereu fiecare mâner ce frână acționează și să observe felul în care reacționează bicicleta. La urma urmei, dacă ele sunt utilizate incorect atunci frâna din față poate să îl arunce pe biciclist de pe șa. Iar biciclistul trebuie să exerseze frânarea unei biciclete electrice, pentru că ea se comportă diferit de una clasică. Nu doar mânerul de frână afectează frânarea, ci și suprafața drumului: pe zăpadă, gheață sau pietriș comportamentul bicicletei se schimbă radical, iar frâna de pe roata din față trebuie acționată prudent.
Traficul aglomerat care presupune multe opriri și porniri de pe loc la viteză moderată este un aspect care va fi mereu prezent în traficul urban. Dar să știi menții banda și direcția este tot o chestiune de exercițiu. Mai mult, trebuie ca biciclistul să își păstreze privirea asupra drumului și să întoarcă în mod activ capul și corpul în curbe pentru a evita derapajele.
Bordurile și gropile din asfalt sunt un pericol zilnic pentru bicicliști. Cel mai bun sfat este de a le ocoli prin eliberarea greutății de pe roata din față. Pentru a face acest lucru partea superioară a corpului trebuie să se miște în direcția ghidonului chiar înainte de a atinge marginea unei borduri și apoi schimbarea bruscă a greutății corpului înspre partea superioară. Această manevră necesită exercițiu până devine o rutină. Dacă vă simțiți nesiguri sau dacă obstacolul este prea ridicat, atunci opriți pur și simplu. Un lucru important este să nu se acționeze prea viguros manetele de la frâne. Bordurile trebuiesc abordate la unghiul potrivit, acest lucru va elimina posibilitatea de a aluneca.
Un alt principiu importat este că siguranța are prioritate absolută. O bicicletă electrică nu trebuie niciodată utilizată fără o cască de protecție. Caracteristica lor specială este faptul că spuma dură este pulverizată direct în carcasa exterioară în timpul producției. Dacă cumpărați o cască de protecție, vă puteți asigura că respectă un standard corespunzător de testare: DIN EN 1078 (CE).
https://www.bosch-ebike.com/en/news-and-stories/news/riding-technique/