Si primaria Oradea dar si guvernul Ciolos ar putea rasplati cu bani pe cei care merg cu bicicleta la lucru, asa cum fac deja orase si tari din UE

biciclişti_m

Guvernul francez încurajează mersul pe biclicletă. Autoritățile au decis ca fiecare locuitor al Franței care va folosi bicicleta pentru a merge la muncă să fie răsplătit cu 25 de eurocenți pentru fiecare kilometru parcurs.

Această ”răsplată” este prevăzută în noua lege din Franța, privind tranziția energetică.
„Angajatorii care plătesc această indemnizaţie nu vor plăti cotizaţia socială corespunzătoare ei, iar cei care o primesc nu vor plăti impozit pe venit pentru ea”, a explicat ministrul francez al ecologiei Ségolène Royal. Indemnizaţia va avea caracter voluntar.

O altă decizie luată de Guvernul francez pentru protejarea mediului vizează acordarea unui ajutor de 1000 de euro familiilor care își înlocuiesc sobele, şemineele şi cuptoarele vechi cu modalităţi de încălzire mai performante.

Franţa nu este prima ţară europeană care încearcă acest sistem de ”răsplătire”: Danemarca, Germania, Olanda, Belgia şi Marea Britanie au, deja, o varietate de „scheme” care implică încurajarea mersului la muncă cu bicicleta, cu scopul de a reduce poluarea, de a îmbunătăţi sănătatea populaţiei şi de a reduce consumul de combustibili.

Un alt exemplu, cum ar fi primaria Oradea,  vorbim aici de primaria din Massarosa, provincia Lucca din regiunea Toscana propune, de luna viitoare, o rambursare de 25 de cenți pe km pentru cei care ajung la locul de munca pe doua roti, respectând astfel mediul înconjurator.

In Italia este insa pentru prima data cand efortul de a renunta la masina in favoarea bicicletei este chiar răsplătit. Autoritatile locale au ales aceasta initiativa insa nu numai pentru ocrotirea mediului înconjurator, cat si pentru fluidizarea traficului din orășel.

Initiativa va fi pusă in aplicare din luna decembrie a acestui an si va implica pentru inceput un grup restrâns de 50 de persoane, cărora li se vor da mici aparate care sa înregistreze kilometri parcurși pe bicicleta pentru a se calcula ulterior rambursarea, care ar putea sa ajungă chiar si la 50 de euro pe luna de persoana.

Desigur, acesta este un stimulent puternic de a lăsa masina in garaj si a pleca la serviciu cu bicicleta, iar italienii si-ar dori sa se ajungă la astfel de initiative in toate localitățile din Peninsula. In plus se economisesc si banii de la benzina.

Primăria din Massarosa a preluat un model francez, insa in Belgia exista de 10 ani astfel de initiative. Oradea pe cand?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

51 + = 52