Finlandezii vor călători pe viitor cu vase nepoluante din și spre Germania, prin Marea Baltică: o companie de transport cu feribotul construiește în Polonia împreună cu cei de la Siemens un tip special de navă, pusă în mișcare cu ajutorul bateriilor și a unui electromotor.
În Finalnda anul viitor ar trebui să iasă pe piață primul feribot electric din țară. În arhipelagul din jurul orașului Turku viitoarea navă, ce va fi pusă în funcțiune din vara anului 2017, în dimenisuni de 90 metri lungime și 16 metri lățime, ar trebui să fie capabilă să transporte până la 90 de mașini pe fiecare călătorie, anunță concernul Siemens. Giganții industriali din Germania livrează motorul electric al feribotului.
Operatorul de feriboturi FinFerries speră să realizeze economii în costurile operaționale, precum și întreținerea și repararea navelor. Feriboturile electrice vor fi construite de șantierul naval polonez Crist. Nava va fi echipată și cu un motor diesel pentru operare în vremuri foarte reci: prin această propulsie hibrid se va asigura operare fluentă și în perioade cu temperaturi scăzute.
Sistemul de stocare al energiei va fi reîncărcat în porturile de plecare și destinație, unde este disponibilă o conexiune la rețeaua locală de energie, explică inginerii de la Siemens. Datorită condițiilor meteo nefavorabile din Finlanda pe timpul iernii, există posibilitatea ca feribotul să folosească un motor diesel ca suport suplimentar pentru bateriile de la bord, facilitându-se astfel călătoria printr-o mare înghețată. Astfel că feribotul poate fi operat în mod hibrid.