AAA a pus 130 de oameni la volanul a 30 de vehicule noi pentru a testa sistemele de infotainment din mașini, iar rezultatele au prezentat o nevoie pentru schimbări majore în privința distragerii șoferului. Agenția a evaluat 12 modele cu punctaje foarte mari în privința distragerii atenției, iar nici un sistem testat nu a putut fi evaluat cu calificativul “scăzut”.
AAA a lucrat cu cercetători de la Universitatea din Utah pentru a efectua studiul. Ei au folosit camere și exerciții mentale pentru a măsura nivelul de distragere a unei persoane, atât din punct de vedere al atenției față de drum cât și a lipsei acesteia. Testele au inclus necesitatea ca șoferii să execute comenzi vocale și îndeplinirea diferitelor sarcini prin intermediul sistemului de infotainment, cum ar fi schimbarea postului de radio sau efectuarea unui apel telefonic.
Studiul a definit ce înseamnă nivel scăzut de distragere, iar acesta a fost exemplificat prin ascultarea muzicii de la radio. Un nivel foarte ridicat a însemnat distragerea completă a atenției, cum ar fi marcarea unor puncte pe ecranul sistemului de infotainment.
Potrivit cercetării, sistemele de infotainment care distrag cel mai mult atenția pot să determine șoferul să piardă atenția sa față de trafic pentru mai mult de 40 de secunde în timpul unor sarcini precum programarea sistemului de navigație. În plus, pe măsură ce oamenii devin tot mai frustrați de această interacțiune cu tehnologia, nivelul de distragere crește.
AAA a prezentat aceste rezultate către producătorii și furnizorii din industria auto ca un efort pentru a-i determina să își îmbunătățească sistemele. Până ce tehnologia se va dezvolta, organizația militează pentru ca oamenii să evite utilizarea unor funcții de infotainment cum ar fi scrierea de mesaje doar atunci când stau pe loc.
Printre modelele cu sisteme infotainment ce au evaluări slabe se mai numără Audi Q7 QPP, Chrysler 300C, Ford Mustang GT sau Volvo XC60 T5 Inscription.
Tesla Model S Infotainment Screen Among Most Distracting Of 30 New Vehicles Tested