Spre deosebire de versiunea cu două locuri, pachetul de acumulatori ce oferă o capacitate de 17,6 kWh, care este montat în podea, oferă o autonomie de 155 kilometri pentru forfour. Asta reprezintă o reducere de cinci kilometri față de cât promite fișa tehnică pentru fortwo. Dar orice promisiune pe care o fac producătorii față de autonomia vehiculelor este foarte vagă. Iar acest lucru este valabil atât pentru motoare cu ardere internă, cât și cele electrice. Autonomia este extrem de greu de estimat datorită diferitelor condiții de trafic și stiluri de condus ale șoferilor. Pentru a prelungi la maxim o călătorie, Smart utilizează în programul său de bază o tehnologie de recuperare a energiei pe bază de radar.
Situația din trafic este supravgheată de un senzor radar, iar nivelul recuperării energiei este adaptat la situația actuală. Odată ce șoferul ia piciorul de pe pedală, mașina intră în modul economic. Când drumul este liber se activează modul de decelerare, iar dacă alte vehicule încetinesc, atunci efectul de frânare este amplificat, pentru a recupera energie ce va fi stocată în baterie. Ar fi fost foarte frumos dacă sistemul de navigație ar putea să prevadă schimbările de topografie de pe parcursul traseului și să planifice astfel momentele când va fi posibil să se recupereze energie. Dar aceste sisteme nu au ajuns încă la acest nivel de dezvoltare. În traficul din zone urbane se poate atinge fără probleme o autonomie de 120 de kilometri, cu o singură încărcare a acumulatorului, ceea ce reprezintă o valoare obișnuită, pentru că în acest caz șoferul nu trebuie să renunțe la radio și nici la aerul condiționat.
Pe lângă programul de bază șoferul unui Smart Electric Drive poate să aleagă și un al doilea program, pentru a prelungi și mai mult funcționarea bateriei. Prin intermediul tastei Eco mașina trece într-un mod de rulare extrem de eficient. Și aici viteza maximă este limitată, acțiunea pedalei de accelerație este limitată și se efectuează un efort maxim de recuperare a energiei. O circumstanță cu care șoferul trebuie să se obișnuiască, pentru că atunci când va lua piciorul de pe accelerația mașina va încetini mai brusc pentru a putea să recupereze cât mai mult din energia consumată. Pentru ca mașina să fie și mai eficientă, va fi redus efectul sistemului de climatizare, iar volumul de aer expulzat prin gurile de ventilație va fi și el redus.
Nu se poate spune exact câți kilometri se câștigă utilizând sistemul de recuperare pe bază de radar sau după apăsarea tastei Eco. Sistemul electronic ce oferă informații prin intermediul display-ului ne arată între șapte și zece kilometri, ceea ce pare să fie destul de realist. La nevoie șoferul poate dezactiva programul Eco și astfel să beneficieze de o o perioadă scurtă de accelerație puternică. O astfel de implicare activă a șoferului va produce o experiență plăcută de condus și o performanță maximă a bateriei. Dar important este în același timp nivelul de încărcare a bateriei înainte de începerea călătoriei și temperatura mediului exterior.
http://www.n-tv.de/auto/Jetzt-ist-auch-der-Smart-forfour-elektrisiert-article19715293.html