Șofer de mașină de mare tonaj, în topul ocupațiilor din sectorul privat

93272820_1_644x461_sofer-autocamion-masina-de-mare-tonaj-busteni
Ocupația de șofer de tir se află pe primul loc în topul celor din sectorul privat, cu 145.000 de contracte individuale de muncă, a declarat, joi, Mihai Cioc, lector în cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) și coordonator al lucrării “Studiu privind analiza forței de muncă la nivelul regiunilor de dezvoltare ale României, aferent anului 2015”.

“La ora actuală cei mai mulți angajați din România sunt șoferii de mașini de mare tonaj, în principal șoferii de tir. În 2015 erau 128.000, iar dintr-o analiză preliminară am ajuns la 145.000. Vorbim de un sector în plină dezvoltare. Ideea este că sectorul acesta de transport logistică, din ce am analizat noi, nu se regăsește în strategia de competitivitate a României, cu toate că este unul care tinde să devină unul dintre principalele sectoare angajatoare”, a spus Mihai Cioc.

Potrivit studiului, în 2015, pe locul doi în topul ocupațiilor din sectorul privat se aflau vânzătorii, cu 125.000 de contracte, iar pe trei lucrătorii comerciali, cu 120.000 de contracte.

De asemenea, președintele Patronatul Investitorilor Autohtoni, Cristian Pârvan a subliniat importanța sectorului arătând că acesta are rol semnificativ la echilibrarea balanței comerciale.

“Dacă vă uitați în Raportul BNR privind balanța comercială a României, ea se echilibrează mai mult de jumătate prin banii aduși de serviciile de transporturi internaționale rutiere. De aceea s-au năpustit cei din Europa de Vest contra transportatorilor români, nu intru în amănunte, de aceea s-a repezit ANAF-ul anul trecut contra transportatorilor români, nu intru în amănunte, de aceea s-a repezit mai nou RCA-ul, pentru că nu au mai reușit primele două să îi oprească și să îi limiteze. Pentru că, evident, “tiristul” român este la fel de bun ca “tiristul” german, fracez, austriac, belgian, dar evident că este plătit….”, a explicat Pârvan.

Mihai Cioc a precizat că aproximativ 70% din capital pe sectorul de transport — logistică este capital românesc, iar aceste cifre ar trebui luate în considerare la proiectarea unor politici care să susțină competitivitatea acestui sector economic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

52 − = 50