SOSELE KAPUT

 

  • x240-XUaReabilitări în Germania

Multe drumuri naționale, autostrăzi și poduri sunt în stare proastă sau stau să se prăbușească dar nu ca in Romania-:). Urmarea acestui fapt este că tot atât de multe căi de transport s-au umplut de șantiere, apar tot mai multe blocaje de trafic, iar costurile pentru companii sporesc. Încercările sunt pentru a salva infrastructura Germaniei. Cândva în urmă cu doi ani de zile, Gabriele Köstner stătea în biroul ei cu o serie de decizii de luat. A trasat o idee vagă undeva pe un caiet de notițe. S-a uitat la numerele și cuvintele scrise de mână acolo, le-a sortat pe coloane, le-a adunat, le-a scăzut și astfel, a observat o schimbare subtilă. La început, abia se putea vedea, dar la sfârșitul cărții ea a fost sigură de asta. Compania ei devenise neproductivă. Dar oare de ce? Acel carnețel de notițe era și registrul ei de vânzări. De fiecare dată când un camion părăsește depozitul firmei și se pune la drum pentru a ajunge la un client, el va fi menționat acolo. Deși la începutul acestui registru camioanele puteau face și trei drumuri pe zi către Berlin, la sfârșitul lui acestea mai făceau doar două. Iar asta însemna că de asemenea, pe străzile Berlinului așteptau 3 camioane care să se întoarcă. Iar toate acestea, fără să modifice nimic grav în numărul de clienți ai firmei, distanțe, ori numărul total de călătorii. Camioanele au rămas cam același, șoferii de asemenea. Același număr de clienți, distanțele egale și același număr de livrări, același camioane rapide și același număr de muncitori. Köstner a ajuns la concluzia că doar drumurile mai pot fi date ca și o explicație la diferențele înregistrate. Ceva încetinise acolo. Gabriele Köstner, în vârstă de 52 de ani, este șefa companiei Müller-Zeiner Industrieverpackungen GmbH. Este o afacere de familie care este acum la a-4-a generație. Deține 120 de angajați în cele patru 4 locații din Germania. Sediul este în districtul comercial al orașului Berlin, Neukölln. Iar firma își desfășoară activitatea în domeniul serviciilor de transport de containere maritime. Imensele containere sunt împachetate în general de către firme de inginerie și ajung să fie transportate peste mări și țări. Iar firma este mai mult decât dependentă de drumuri de bună calitate.   După ce multe promisiuni s-au făcut, s-au comandat studii, iar experți și oamenii de specialitate din industrie au avertizat încă din anii `80 că infrastructura va ajunge să se deterioreze într-un ritm accelerat, anii 90 anu adus o unire a celor două state germane și un program amplu de reconstrucție a infrastructurii din est. Dar odată cu trecerea timpului, investițiile publice în Germania au scăzut, iar media de vârstă a drumurilor din Germania a ajuns în 2010 la 28 de ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 27 = 33