Stațiile de încărcare cu hidrogen, mai ieftine ca cele electrice

Construcția costisitoare a unei infrastructuri pentru stațiile de încărcare este considerat a fi principalul obstacol în calea dezvoltării triumfale a mașinilor care rulează pe bază de celule de combustibil. Dar potrivit unui studiu recent, aceste stații de încărcare cu hidrogen sunt pe termen lung mult mai ieftine decât stațiile de încărcare pentru automobile electrice.

O rețea de stații de încărcare cu hidrogen este pe termen lung mai avantajoasă decât o infrastructură densă de stații de încărcare cu energie electrică. Acest lucru reiese dintr-un studiu al Centrului de Cercetare Jülich efectuat estimativ asupra unui număr de 10 milioane de automobile cu celule de combustibil care să ruleze pe străzi. Până la acest nivel, care corespunde unei cote de 25% din totalul pieței de automobile, investiția în furnizarea de energie pentru încărcarea automobilelor cu propulsie pe bază de baterii ar fi varianta mai ieftină.

În faza de start-up infrastructura alimentării cu hidrogen este mai scumpă datorită investițiilor mari care trebuie efectuate în producția sustenabilă de hidrogen și depozitarea acestuia, se arată în studiu. Dacă aceste probleme sunt rezolvate, atunci rețeaua de alimentare cu hidrogen va deveni avantajoasă și eficientă, pentru că vor putea fi utilizate chiar și benzinării clasice, care pot fi modificate relativ ușor. În privința transportului pe distanțe lungi, rețeaua actuală de gaze naturale ar fi potrivită și pentru alimentare cu hidrogen.

Pentru peste zece milioane de automobile propulsate de baterii ar fi necesară o infrastructură extrem de densă formată din stații de încărcare, precum și dezvoltarea rețelei de transport a energiei. Faptul că timpul de încărcare este încă relativ lung reprezintă încă o problemă în cazul în care numărul de automobile electrice va deveni mult mai ridicat. Chiar dacă este vorba doar despre o jumătate de oră, acesta este un timp imposibil de estimat cu precizie ridicată, pe care șoferul va fi obligat să îl petreacă în interiorul unei stații de încărcare.

Cu toate acestea, autorii studiului subliniază explicit faptul că nu doresc să determine o concurență acerbă între automobilele electrice și cele pe bază de hidrogen. Ambele tehnologii sunt indispensabile pentru un trafic rutier lipsit de emisii. Nu în ultimul rând, deorece hidrogenul este un mediu de stocare adecvat pentru excesul de energie electrică produs din surse regenerabile. Studiul a fost comandat de asociația de profil “H2 Mobility”, care cuprinde, pe lângă producătorul auto Daimler, chiar și concerne renumite de combustibili, Shell OMV sau Total.

http://www.n-tv.de/auto/H2-Tankstellen-guenstiger-als-E-Ladesaeulen-article20081508.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 1 = 7