Stie cineva un hot mai mare decat statul roman

ghf

Cata lene, rautate, nestiinta, rea intentie, poate exista in institutiile statului dar mai ales intre institutiile acestuia, statul care asteapta de la noi si bani si sa-i pupam si pantofii. O relatare autentica traita din plin de catre un confrate care povesteste o realitate cruda. Am trecut, de-a lungul vieții, prin 28 de procese – dar dacă ar fi să fac un top al confruntărilor și sâcâielilor l-a care m-a supus statul român astea ar fi undeva la coada topului.

Pe primul loc au fost mereu meciurile cu statul pe în chestiunea auto: înmatriculări la care am respectat ad literam procedurile – dar degeaba -, amenzile pe care le-am plătit mereu în 24 de ore – dar degeaba – pe scurt, niciodată nu am fost sigur că dacă respect legea statul va ține cont de asta și va înceta să mă hărțuiască și să-mi ia banii deja plătiți.

Bunăoară: primesc acum 2 zile un proces verbal de contravenție de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În depeșă sunt înștiințat că am trecut în mod fraudulos podul de la Fetești (”dovada cu foto nr.: ….”) în data de 1 august curent, pe la ora 6 dimineața, cu mașina cu numărul B-XX-ZZZ (mașina firmei), și că, pentru asta, trebuie să plătesc o amendă.

Oi fi trecut și Podul de la Fetești – deși nu stiu dacă pe 1 august și pe la 6 dimineața. Problema e că mașina în chestiune o vândusem cu aproape 3 luni în urmă (adică acum 6 luni) – cu acte, radiere și tot tacâmul prevăzut de lege – că doar e mașină de firmă, nu-i așa?

Pun mâna pe telefon și sun la ”Infrastructura rutieră” – potrivit numărului din procesul verbal. Obișnuit cu răutățile celor ca mine, robotul mă ia în primire din prima : ”Dacă aveți de formulat obiecții la procesele verbale de după înstrăinarea autohehiculului, apăsați tasta 1”.

Aha: Deci ”Infrastructura rutieră” ȘTIE foarte bine care e problema – că oamenii, după ce-și radiază mașinile potrivit procedurilor legale, se pot trezi cu amenzi acasă pentru că statul nu comunică el cu el – de vreme ce înregistrează pe robot ce trebuie să faci atunci când ți-o iei de la stat.

Ei, ce trebuie să fac? Robotul mă sfătuiește să merg la cremenal și să contest amenda în instanță. După care, să mă mai duc o dată la serviciul de permise și înmatriculări auto și să-mi mai radiez mașina o dată – deși eu credeam că scăpasem respectând ad-literam procedurile atunci când am vândut-o.

N-am să fac asta și nici nu am să plătesc amenda pentru că eu am respectat în detaliu legea: o să las statul să-mi pună poprire pe cont și să-mi fure banii, pentru că m-ar costa mai mult din toate punctele de vedere să-l dau în judecată pentru a obține o dreptate pe care oricum o am.

Și n-ar fi prima dată când îl las pe stat să-mi fure banii : ani la rând același stat m-a scos dator cu sute bune de lei pe amenzi pe care le plătisem în 48 de ore: primeam după 2-3 ani somații să plătesc amenzile și, cum nu-mi mai păstrasem, după atât amar de vreme, procesele verbale și chitanțele, mai plăteam o dată, de data asta amenda întreagă.

Are cineva idee câte zeci de milioane se fură astfel, de la toți șoferii din România ?

Dacă întrebi la Poliție, or să-ți spună, neoficial, că rata de colectare a amenzilor de circulație e sub 50%. E un fals hoțesc : în realitate, rata reală de colectare bate spre 99% : oamenii plătesc în 48 de ore pentru a achita jumătate din sumă. Restul sunt bani pe care statul, învocând că nu are bazele de date interconectate, îi mai culege o dată, dar dublu : cine are procesele verbale de acum câțiva ani se scoate, cine nu …

Statul și-a pus camere de luat vederi pe șoselele sale (n-are asfalt, dar are camere) și oricine și-a vândut mașina e susceptibil să fie amendat pentru lipsa rovignetei, în cazul că aceasta n-a fost plătită de către noul proprietar.

Atenție: nu vorbim de cine știe ce domeniu ocult, unde datele sunt procesate de instituții speciale : vorbim de mașini și permise auto monitorizate la sânge până la nivel european – ba chiar mă bate gândul că e mai sigur că la Bruxelles oi fi figurând eu pe undeva că mi-am vândut mașina, dar la București nimeni n-a prins în 6 luni încă de veste…

Și vorbim de milioane de mașini și de șoferi. Si chiar asa: acum trebuie să mă aștept și la amenda pentru rovignetă ? Și dacă o iau de la început cu actele la Poliție și la Permise și înmatriculări, am voie să fac precum domnul Tăriceanu? Urgența sunt, până la urmă eu, că asta o zice – nu-i așa? – până și domnul Tăriceanu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

46 − 44 =