Stresul afectează la propriu creierul (7 moduri de a inversa acest sens)

Snapshot 2016-02-08 11-04-34

Știm cu toții că trăind în condiții de stres atrage consecințe emoționale serioase, chiar si psihic. Deci, de ce ne-ar fi aşa de greu să luăm masuri pentru a reduce nivelul de stres din vietile noastre? Cercetătorii de la Universitatea Yale au găsit în sfârşit răspunsul. Ei au descoperit că stresul reduce volumul de materie cenușie în zone ale creierului responsabile pentru auto-control.

Deci, stresul cu care ne confruntăm în prezent nu ne lasă să facem față stresului viitor, deoarece diminuează capacitatea noastră de a prelua controlul asupra situației, a gestiona stresul și a păstra lucrurile sub control.

Nu este imposibil să reduci nivelurile de stres; trebuie doar să faci din gestionarea stresului o prioritate mai mare, dacă doreşti să inversezi acest sens. Următoarele sunt șapte strategii care te vor ajuta să ţii stresul sub control:

1.Spune Nu
A spune nu este într-adevăr o provocare majoră pentru mulți oameni. “Nu” este un cuvânt puternic, pe care nu trebuie să îţi fie teamă să-l spui. Atunci când este momentul să spui nu, evită fraze precum “Nu cred că pot” sau “Nu sunt sigur.” A spune nu unui nou angajament onoreaza angajamentele existente și vă oferă posibilitatea de a le îndeplini cu succes.

2. Deconectează-te
Tehnologia permite comunicarea constantă și aşteptarea că ar trebui să fii disponibil 24/24. Este extrem de dificil să te bucuri de un moment fără stres in afara locului de munca, atunci când eşti bombardat cu e-mailuri si stai să le citesti pentru a găsi rezolvarea necesitată. Alege să te deconectezi de toate acestea după terminarea programului de muncă, astfel incat creierul să poată fi incarcat cu doza de energie necesară pentru a face faţă stresului viitor.

3.Scapă de oamenii toxici din jurul tău
Poţi controla interacțiunile cu oamenii toxici prin menținerea sentimentelor sub control. Când trebuie să te confrunţi cu o persoană toxică, abordează situația rațional. Identifica propriile emoții și nu permite ca furia sau frustrare să alimenteze haosul. De asemenea, ia în considerare punctul de vedere şi perspectiva persoanei in cauză, astfel încât să poţi găsi soluții și un punct comun.

4. Nu purta pică
Emoțiile negative care vin însoţite de ură sunt de fapt un raspuns al stresului. Doar gândind despre eveniment trimite corpul în modul de luptă, un mecanism de supraviețuire care te forteaza sa te ridici și să lupţi sau să fugi atunci când te confrunţi cu o amenințare.

5.Practică Mindfulness
Mindfulness este definită ca fiind atenţia neutră acordată emoţiilor, gândurilor şi senzaţiilor care apar în momentul prezent. Persoanele care practica mindfulness în mod regulat sunt mult mai concentrate, chiar și atunci când nu meditează. Este o tehnica excelenta care ajuta la reducerea stresului, deoarece permite să reducă sentimentul de a fi scăpat de sub control.

6. Pune lucrurile în perspectivă
Grijile noastre provin adesea din propria noastră percepție distorsionată a evenimentelor. O modalitate foarte bună de a corecta acest gânduri neproductive este acela de a enumera lucrurile specifice care de fapt merg prost sau pot fi rezolvate. Cel mai probabil vei găsi doar unul, sau cel mult două lucruri care merg intr-adevar prost.

7. Cere ajutor
E tentant, dar în întregime ineficient, sa încerci să combaţi totul de unul singur. Pentru a fi calm și productiv trebuie s-ţi recunoşti slăbiciunile și să ceri ajutor atunci când ai nevoie. Acest lucru înseamnă să ceri sprijin atunci când o situație este o provocare suficientă pentru tine si te simti copleșit.

http://www.talentsmart.com/articles/Stress-Literally-Shrinks-Your-Brain-(7-Ways-To-Reverse-This-Effect)-2073751454-p-1.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 5 = 2