Succes romanesc neasteptat la cel mai mare targ auto din lume, primul cabriolet din lemn

Snapshot 2015-09-18 15-20-29
Printre multiplele lansari de la Frankfurt, am ajuns la un moment dat la un stand in care trona o masina din lemn. Mare ne-a fost surpriza sa aflam ca era rodul muncii unor cetateni romani.

Snapshot 2015-09-18 15-21-35

 

Julia, asa se numeste masina cu caroserie de lemn adusa de Szabo Peter la Salonul Auto de la Frankfurt. Peter a lucrat vreme de trei ani la aceasta masina, undeva langa Targu Mures, iar rezultatul atragea atentia in standul unei companii germane de servicii electronice ultra-avansate: nu o sa vedeti in fiecare zi o masina din lemn intr-un stand de tehnologie de ultima generatie !

Snapshot 2015-09-18 15-22-07

 

Povestea masinii e simpla, pe masura celui care a creat-o, din pasiune fata de lucrul in lemn, dar si fata de mecanica. Peter s-a apucat sa lucreze din lemn frasin o caroserie care seamana cu elgantele cabriolete sport ale perioadei interbalice. Dedesubt se afla un sasiu creat de mana lui, pe baza puntilor preluate de pe un Ford Taunus. Pe deasupra, lemnul este slefuit si lacuit senzatiile tactile fiind deosebite.

Snapshot 2015-09-18 15-22-48

 

Tot de pe Ford-ul Taunus a fost preluat si motorul V6, iar de pe un Ford Probe au fost luate scaunele, care au fost retapitate si adaptate formei masinii de catre un alt artizan, tot din Targu Mures, in timp ce parbrizul a fost preluat de pe un Mercedes-Benz Cobra – a fost nevoie de trei incercari pentru ca parbrizul sa fie taiat cum trebuie fara a se mai sparge, spune Peter.

Snapshot 2015-09-18 15-23-23

 

Pielea Nappa din dotarea masinii, este lucrata artizanal de un mester din Romania. Peter a adaugat apoi parte de electronica de la firma de navigatie germana, dar si cateva elemente de rafinament, cum ar fi capota motorului care se ridica hidraulic, actionata de la un buton de bord.

Snapshot 2015-09-18 15-23-49

 

Masina nu este inca complet gata, Szabo Peter dorind sa contribue la amenajarea compartimentului motor si izolarea acestuia, pentru ca Julia, asa cum se numeste cabrioletul (semn de respect fata de sotia artizanului) sa poate circula pe rotile proprii fara nicio problema. Evident este si nerabdator sa gaseasca un client pentru creatia sa, care a reusit, iata, sa atraga atentia unei companii germane de inalta tehnologie.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =