Tânăr de România: Prelate de camion, transformate în genți

IMG_0800

Povestea Andreei Zaharescu a început printr-o călătorie. Tânăra ieșeancă de 29 de ani, absolventă de marketing, a plecat în 2011 în India, într-un stagiu de practică, pentru a face voluntariat într-o organizație din Delhi. Acolo a descoperit conceptul ,,upcycling’, care presupune reciclare, adică să transformi ceva ce nu mai poate fi folosit, fără să îi modifici compoziția, în ceva nou.

Când s-a întors, a decis să aducă ideea în țara noastră și să facă din deșeuri lucruri practice. Conceptul a fost câștigătorul Social Impact Award, o competiție de antreprenoriat social pentru studenți. Premiul de 4.000 de euro a reprezentat bugetul cu care Andreea a pornit afacerea. Toți banii au fost investiți în echipamente și în mașini de cusut second hand.

Andreea și colaboratorii ei colectează bannere publicitare și prelate de camion, apoi le transformă în obiecte precum portofele, genți, mape pentru conferințe sau huse de laptop.

Andreea lucrează cu o echipă, iar pentru design-ul produselor colaborează cu studenți de la facultatea de textile. Cea mai nouă idee gândită să fie utilă, este geanta Robinson. Are două inovații: buzunarele sunt modulare, interschimbabile, iar geanta are și un suport pentru pahar.

Ieșeanca vrea ca românii să conștientizeze că deșeurile pe care le generăm afectează, în timp, mediul și să învețe să recicleze.

Andreea susține tinerele talente și spune că i s-a părut o decizie naturală să rămână în România. Acum vrea să oprească ,,migrarea creierelor’, convinsă fiind că noile generații vor îmbunătăți imaginea țării noastre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 + 2 =