Taxi-ul viitorului este mic și merge pe curent

Dezvoltatorii promit multe prin proiectul “Adaptive City Mobility”. Din anul 2018 acesta ar trebui să intre în faza de test, numai dacă birocrația îi va permite.

Două tone pentru un vehicul care cel mai probabil nu va găzdui la bord mai mult de două persoane. Dar Paul Leibold spune că acest lucru este complet irelevant, pentru că dacă ar fi după el pe viitor nu ar mai vrea să vadă limuzine de mari dimensiuni în stațiile de taxi. Ci taxi-uri din carbon, cu o greutate de 550 de kilograme, și o lungime maximă de 3,3 metri. Acestea oferă loc pentru șofer, doi pasageri și două bagaje de dimensiuni medii. Mai mult de atât nu este nevoie într-un taxi, este de părere Leibold. Și dacă este atât de ușor, va putea fi propulsat de un electromotor de mici dimensiuni, astfel că dacă energia care îl alimentează provine din surse regenerabile, atunci tot procesul este complet lipsit de emisii. Un astfel de proiect ar putea îmbunătăți semnificativ calitatea aerului din metropole precum Düsseldorf, München sau Stuttgart.

Leibold coordonează de circa doi ani un proiect care încearcă să implementeze exact viziunea unui taxi al viitorului. Participă, printre alții, ingineri de la Siemens, oameni de știință de la Universitatea Aachen, precum și Asociația Fraunhofer și producătorul low-volume Roding. După primele schițe vehiculul poreclit “Adaptive City Mobility” (ACM) arată în continuare ca o mașină de jucărie, are faruri elegante și aripi ieșite în afară. Dezvoltatorii au prezentat în 2016 un studiu de design de pe urma căruia s-a construit între timp un prototip care are rolul de a arăta ce pot să ofere autorii. La târgul de computere Cebit, care se va deschide luni la Hannovra, taxi-ul electric va fi prezentat oficial publicului.

Surprinzător este faptul că, deși vehicului prezintă o lungime de doar 3,3 metri, el oferă spațiu suficient în interior. Șoferul stă în mijloc, astfel că ambii pasageri din spate pot să își întindă picioarele pe lângă scaunul șoferului. Pe margini designul este dominat de ușile imense din plexiglas, ceea ce face ca designul să fie suficient de aerisit și luminos. În ciuda construcției ultra-ușoare, taxiul prezintă un grad mare de siguranță în caz de accident, ne asigură Leibold și Peter Naumann, profesor de liceu la München, realizatorul designului. Cel puțin așa reiese din primele simulări. Vehiculul nu a fost deocamdată supus la teste cu manechine. Urmează să fie efectuate și teste practice în care vehiculul va fi ciocnit de diverse obstacole.

http://www.sueddeutsche.de/auto/elektromobilitaet-das-taxi-der-zukunft-ist-klein-und-faehrt-elektrisch-1.3420250

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 1 = 4