Urmașul pe nume TX5 este un automobil cu propulsie hibrid. Vehiculul rulează la viteze mici cu motorul electric prin oraș, fără a emite măcar un gram de emisii. Motorul pe benzină intră în funcțiune doar atunci când bateria este epuizată complet. Renumitele “Black Cabs” vor deveni acum verzi.
Proprietarul firmei este concernul auto Geely – icoanele capitalei engleze sunt acum în mâinile chinezilor. În fața fabricii flutură atât drapelul britanic, cât și cel chinez. Geely a cumpărat în 2013 specialistul în taxiuri, în schimbul sumei de unsprezece milioane de lire sterline, atunci când firma se afla în insolvență. Chinezii au investit 325 de milioane de lire sterline (380 milioane de euro) în fabrici și într-un centru de dezvoltare în Ansty precum și în designul automobilelor. Doar fabrica are dimensiunile a patru terenuri de fotbal, în total în această locație lucrează peste 1000 de oameni. Dacă fabrica veche poate produce 1500 de taxiuri diesel pe an, în Ansty vor putea ieși pe porțile fabricii peste 20.000 de taxiuri electrice la capacitate maximă a fabricii. Acestea se doresc a fi vândute peste tot în lume. Renumitele taxiuri cu siluetele lor inconfundabile vor putea fi văzute și prin orașe germane, spre exemplu.
Directorul consiliului de administrație de la LTC cunoaște piața germană: Carl-Peter Forster a fost director la Opel, pe vremea când marca GM se lupta pentru supraviețuire cu opt ani în urmă. Acum el face parte din consiliul de administrație al Geely, din consiliul subsidiarei suedeze Volvo și este implicat și în conducerea LTC. Taxiul hibrid va fi introdus prima dată în Londra, apoi și în alte orașe britanice, apoi în toată Europa și posibil chiar în toată lumea, spune directorul în vârstp de 62 de ani. El nu a dorit să dea informații privind cota de export a automobilelor, sau când va ajunge fabrica să producă la capacitate maximă. El a dorit însă să menționeze că, chiar și la aceste cantități reduse, fabrica pe care o au este una profitabilă.
Autoritatea de mediu din Londra va emite din luna ianuarie autorizații doar pentru taxiuri noi, care pot să ruleze fără emisii, iar acest lucru înseamnă că trebuie să fie complet electrice. TX5 este astfel un model care asigură supraviețuirea LTC. 90% din cele 21.200 de taxiuri autorizate în Londra provin din Coventry. Pe lângă acestea mai există și modele străine convertite, cum ar fi Mercedes Vito, deci majoritatea fac parte din clasa transportoarelor sau mașinilor de mici dimensiuni – Metrocab. Doar ele îndeplinesc “condițiile de fitness”, un catalog format din 13 criterii cerute de administrație pentru a putea rula pe străzile din Londra. Printre acestea se mai numără capacitatea vehiculului de a întoarce aproape pe loc sau să fie echipat pentru a primi cu ușurință persoane în scaun cu rotile.
Statul subvenționează cumpărarea de taxiuri electrice cu până la 8800 de euro. În afară de asta costurile de operare ale unui TX5 sunt semnificativ mai mici decât ale motoarelor diesel. LTC nu a dorit însă să dezvăluie prețul noului model.
http://www.sueddeutsche.de/auto/black-cabs-londons-taxis-fahren-bald-elektrisch-1.3444988-2