Creșterea prețurilor la producătorul de cafea Tchibo va fi resimțită de aproape toți consumatorii. Acțiunea liderului de piață servește drept semnal. Unul din motive este și o monedă europeană ieftină.
Cel mai mare producător german de cafea, Tchibo, majorează din 16 ianuarie prețurile cu 30-50 de cenți pentru fiecare pachet de cafea de 500 de grame. Compania a motivat acțiunea prin faptul că, costurile sale de achiziție a materiei prime au crescut datorită unui euro slab. Cafeaua neprocesată a devenit semnificativ mai scumpă încă din primăvară. De la un curs de 1,10 sau 1,20 de dolari pe o livră (453 grame) prețul s-a majorat la 1,70 dolari. De asemenea, cafeaua brută se comercializează în dolari, iar moneda europeană a pierdut semnificativ în raport cu cea americană.
Politica prețurilor de la Tchibo este o indicație a direcției alese pentru piața germană, pentru că, concernul poate stabili prețurile din filialele sale. Același lucru este valabil pentru Aldi Süd și Aldi Nord, care dețin proprile procesatoare de cafea și pot fixa prețurile la mărcile lor proprii. În cazul altor ofertanți precum Melitta sau Dallmayr comerțul cu ridicata este preluat în special de Edeka sau Rewe. Tchibo a redus prețurile ultima dată în vara anului 2015.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Tchibo-macht-den-Kaffee-teurer-article19418931.html