Peste 16 milioane de persoane cu un trecut migraționist trăiesc în prezent în Germania. Mulți dintre aceștia vorbesc adesea la telefon cu familia și prietenii de acasă. Pentru furnizorii germani de servicii de telefonie mobilă acest lucru este o posibilă sursă de profit.
Furnizorii germani de servicii de telefonie mobilă se îndreaptă tot mai mult către clienți imigranți, pentru a compensa pentru reducerea constantă și sigură a veniturilor lor. Branduri denumite în jargonul de specialitate ca fiind “mărci etno”, precum Ay Yildiz Turkcell sau Ortel promovează tarife speciale pentru anumite segmente de pe piață.
După datele oferite de un purtător de cuvânt al Telefonica Germania, aceasta poate fi o afacere profitabilă. Cu toate că de multe ori bugetul clienților este limitat, comunicațiile mobile au o prioritate mare pentru multe persoane cu un trecut migraționist. Prin urmare, ei sunt dispuși să plătească sume consistente de bani pentru a putea păstra legătura cu persoanele dragi de acasă.
Piața este mare și în creștere. Furnizorii nu doresc să facă publice însă cifrele exacte ale vânzărilor înregistrate de grupurile etnice sau numărul de clienți. Biroul Federal de Statistică din Germania a estimat deja în anul 2014, deci înainte de sosirea marilor valuri de imigranți, că numărul oamenilor din Germania cu un trecut migraționist se ridică la 16,4 milioane.
Telefonica Germania, cel mai mare furnizor de serivicii de telefonie mobilă din Germania, după numărul de clienți estimează că o treime din cartelele sim de pe piață sunt utilizate de clienți ce fac parte din grupuri etnice. Aceștia utilizează în special oferte prepaid, deci cartele preplătite și opțiunile aferente.