Condusă de mai mulți foști manageri de la BMW, se formează o nouă marcă de automobile electrice chinezești: Byton. În anul 2019 primul model al acestora, un SUV, va intra în producția de serie. Apoi vor urma alte două modele, o limuzină și un van de dimensiuni mari. Spre deosebire de alte start-up-uri de mașini electrice, Byton nu se poziționează pe segmentul prețurilor ridicate, ci pe utilizatorul obișnuit.
Nu departe de cartierul gării din Frankfurt producătorii germani își prezintă strategiile din domeniul automobilelor electrice. Lider al anunțurile de la IAA este: înainte de anul 2020 Tesla nu trebuie să se teamă de vreun concurent important din țara gazdă. Fix 40 de miliarde de euro vrea industria germană să investească pentru electromobilitate până în anul 2020. Nici un efort nu este economisit pentru a redesena lumea auto.
Tranziția energetică de pe străzi poate fi chiar distractivă. Nu doar la evenimentele Tesla există motive de sărbătoare. Bucuria este mare și la micul start-up pe nume Future Mobility Corporation (FMC), pentru că urmează un nou eveniment important. Presa chineză raportează pe larg despre prezentarea noii mărci a FMC, Byton. Numele vine de la “Bytes on wheels”, care în traducere liberă înseamnă “date pe roți”.
China nu duce lipsă de firme noi în industria auto. Mulți analiști se așteaptă însă ca FMC să aibe cele mai bune șanse pentr a deveni noul Tesla, noul pionier al industriei automobilelor electrice. Chiar dacă proaspăt formata firmă este compusă în prezent din doar 250 de experți și un capital social de 240 de milioane de euro.
În timp ce liderii industriei își fac reclamă cu ocazia IAA, Carsten Breitfeld a declarat că marca Byton combină excelența germană a industriei de automobile premium cu puterea inovatoare a celor din Silicon Valley și producția ieftină și de calitate a fabricilor chineze.
http://www.sueddeutsche.de/auto/neue-elektroautos-chinas-tesla-ist-fast-startklar-1.3666506