Tesla este mai mult decât o companie auto, este un agent al schimbării

Faimosul analist de la Apple care s-a mutat la Loup Ventures, Gene Muster, a avut recent o tentativă de a răspunde unei întrebări importante de pe Wall Street – “Oare nu este Tesla doar o companie auto ca oricare alta”. Răspunsul lui Munster a fost că “Tesla nu este (doar) un producător auto. Nu este (doar) o companie care produce baterii, sisteme solare sau software. Tesla este un agent al schimbării. Misiunea sa este de a accelera tranziția către energie sustenabilă, iar povestea sa se referă la crearea unui viitor nou. Fiecare mișcare pe care compania o face o conduce spre un obiectiv mai înalt, iar pe măsură ce ne concentrăm pe imaginea de ansamblu, totul devine mai clar”.

Elon Musk a abordat o gândire cu totul unică pentru Silicon Valley atunci când a construit compania. Tesla, precum multe alte companii de tehnologie de astăzi, atacă sectoarele non-tehnologice cu un plan de comercializare atent, dar neconvențional. Dacă obiectivul tău ar fi fost de a accelera tranziția mondială către energie sustenabilă, ar trebui să obții o diplomă în chimie sau inginerie electrică, să continui să studiezi ingineria mediului înconjurător sau dreptul, să te afirmi ca expert în domeniu, să creezi apoi un grup de interes, să faci lobby în Congresul American, să primești aprobare pentru a testa un proiect, etc. Munster elaborează și spune că Tesla are o relație bună cu investitorii și cu opinia publică, din postura sa de constructor auto. Musk știe că ambițiile sale de a asambla vehicule electrice, de a dezvolta software pentru automobile autonome, de a dubla producția mondială de baterii cu litiu-ion, de a deveni cel mai mare instalator de panouri solare din SUA și de a moderniza în general producția, stocarea și consumul de energie electrică sunt toate obiective care vor fi construite pas cu pas.

Dar abordarea lui Musk este complet diferită: Tesla, pe de altă parte, și-a dat seama că cea mai eficientă cale de a efectua o schimbare cât mai radicală este printr-o abordare care să aibe clientul în prim plan. Poate că oamenii ar conduce mașini electrice dacă ar fi mai rapide, mai sigure și mai elegante decât cele pe care le dețin deja. Poate că oamenii vor pune panouri solare pe acoperișurile caselor în care locuiesc, dacă acestea ar arăta elegant și nu ar strica aspectul locuinței și dacă acestea ar fi mai durabile decât alte instalații alternative. Oamenii sunt atrași către produse mai bune, nu doar către beneficiiile intangibile pe care aceste tehnologii le au asupra mediului înconjurător.

https://www.teslarati.com/tesla-car-company-agent-change-video/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 35 = 37