De ce pilotul automat nu a reușit să ia măsuri și a permis unui automobil Tesla să se lovească de un camion fără să frâneze? Constructorul auto Tesla și producătorul de senzori Mobileye prezintă diferit situația tehnică.
După primul accident fatal în care a fost implicat un automobil controlat de computer, sunt cercetate acum capabilitățile sistemului de asistență a șofatului, “Autopilot” de la Tesla. Producătorul de automobile electrice a explicat în weekend că sistemul electronic ar fi considerat remorca camionului, sub care automobilul Tesla a intrat, ca fiind un semn de circulație atârnat la înălțime.
Șoferul limuzinei “Model S” a decedat în urma accidentului, remorca camionului lovind parbrizul automobilului. Automobilul Tesla și-ar fi continuat drumul, spun cei de la poliție, a ieșit de pe carosabil și a lovit apoi un stâlp de curent.
Tesla a subliniat în același timp că sistemul “Autopilot” din automobilele sale nu face din acestea automobile complet autonome, ci este doar un sistem de asistare a șofatului, în care șoferul trebuie să păstreze mereu atenția asupra traficului din jur. În același timp pe rețea există tot mai multe videoclipuri, de la introducerea sistemului în toamna anului trecut, care arată șoferi care se ocupă cu orice altceva decât urmărirea traficului.
Dezvoltatorul tehnologiei Mobileye pentru automobile autonome, care este unul din furnizorii Tesla și care a încheiat vineri un contract de colaborare pe scară largă cu BMW, a clarificat anterior faptul că sistemul actual nu este destinat să rezolve situații complexe de trafic, precum un accident.
Accidentul s-a petrecut în interiorul unei intersecții, iar pentru acest tip de situații de trafic nu există încă nici un fel de experiență în legătură cu activitatea senzorilor, spune un purtător de cuvânt pentru Bild am Sonntag. Tehnologia Mobileye ar trebui să fie capabilă să recunoască alte vehicule încă din anul 2018.
Tesla a subliniat faptul că sistemul său autopilot se folosește de o combinație de tehnologii de la diferiți producători pentru a identifica obstacolele de pe șosele.